Käyttöehdot

Tämä asiakirja rajaa ja määrittelee Käyttöehdot ja toimii laillisesti sitovana Sopimuksena Yrityksen (Me, palveluntarjoaja) ja Sinun (palvelumme Käyttäjän) välillä, Sinun joka käytät NoutoAteriaa aterian/aterioiden tilaamiseen läheisestä ravintolasta, ruokakaupasta tai vastaavasta yrityksestä tai toimijalta. Kaikkiin tämän kaltaisiin käyttäjiin viitataan Käyttäjinä tai Asiakkaina tässä yhteydessä.
Tekijänoikeudet: Kaikki tiedot ja sisältö, joka on saatavilla tai sisältyy NoutoAterian kautta (kuten tekstit, grafiikat, logot) ovat Yrityksen omaisuutta (Meidän, Codemenders Oy) tai Yritysten (ravintolat), jotka käyttävät NoutoAteriaa ja heitä suojaa tavanomainen tekijänoikeuslainsäädäntö.
Palvelun muutokset: Pidätämme oikeuden muuttaa, päivittää, kehittää keskeyttää palveluitamme tai niiden osia missä tahansa vaihteessa ilman ennakkoilmoitusta. Voimme, korjata, muuttaa tai oikaista Sopimuksen osia oman harkintamme mukaan julkaisemalla päivitetyt ehdot verkkosivuillamme. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt muuttuneet ja voimassaolevat ehdot.
Sovelluksen käyttöoikeudet: Käyttäessäsi kehittämiämme mobiili- tai verkkosovelluksiamme, voit asettaa niille käyttöoikeuksia laitteestasi. Nämä käyttöoikeudet sallivat meidän saada tietoomme sijaintisi, laitteesi yksilöllisen ID:n ja lähettää sinulle ilmoituksia. Laitteesi tarjoaa sinulle lisätietoja kyseisten oikeuksien myöntämisestä. Nämä käyttöoikeudet tekevät mahdolliseksi tarjota saumaton käyttökokemus, kun käytät palveluitamme ja niitä voidaan ajoittain päivittää. Kaikissa tällaisissa tilanteissa Sinulla on oikeus päättää käyttöoikeuksien hyväksymisestä tai hylkäämisestä - huomioithan, että niiden hylkääminen saattaa rajoittaa Sovelluksen toimivuutta, eikä Sovellus välttämättä toimi tarkoitetulla tavalla. Kaikissa tällaisissa tilanteissa Sinä olet yksin vastuussa seurauksista, jotka seuraavat siitä, että Sovelluksella ei ole myönnetty käyttöoikeuksia mobiili- tai verkkosovelluksessa.
Yhteysvaatimukset: NoutoAterian käyttäminen vaatii toimivan Internet-yhteyden (Wi-fi tai mobiilidata) laitteessasi ja kyseiseen yhteyteen kohdistuu kuluja, estoja, ehtoja ja rajoituksia Internet-palveluntarjoajasi puolelta. On Sinun vastuusi solmia soveltuva mobiilidata-tai Internet-sopimus.
Sijainnin käyttöoikeus: NoutoAterian käyttäminen vaatii pääsyn tietoon nykyisestä sijainnistasi (GPS tai Internet-pohjainen), jotta voimme näyttää sinulle listan lähellä olevista ravintoloista, jotka käyttävät Palveluamme online-tilaustensa hallintaan. Ilman sijainnin käyttöoikeutta, tämä ominaisuus ei toimi. Tämä toiminto on riippuvainen myös laitteesi asetuksesta "Aikavyöhyke", jolla haemme tietoa serveriltämme ja se ei välttämättä toimi odotetulla tavalla, jos "Aikavyöhyke" poikkeaa tämänhetkisestä sijainnistasi.
Saatavat tiedot: Käyttäessäsi palveluamme, saat tietoa, joka liittyy Ravintolaan (tai paikkaan), mukaan lukien mutta ei rajaten: aukioloajat, palvelut paikan päällä, online-ruokalista (tai tuotelista) - sisältäen mutta ei rajaten tiedon hinnoista, heidän tarvitsemistaan esitiedoista jne. Kaikki vastaavanlainen tieto on tarjolla sellaisenaan ja on tiedon oikeellisuus ja ajantasaisuus on Ravintolan vastuulla. Meillä ei Palvelun tarjoajana ole vaikutusmahdollisuuksia kyseiseen tietoon tai sisältöön, eikä meitä voi vaatia siitä vastuuseen, jos tiedot eivät pidä paikkaansa.
Tiedot, joita tarjoat muille: Kun päätät tilata tuotteen (aterian tai muuta) käyttäen palveluamme, kaikki pyyntöösi liitetty henkilökohtainen ja ei-henkilökohtainen tieto kerätään ja lähetetään järjestelmäämme Yksityisyyskäytäntöjemme mukaan (Privacy policy). Tietyissä erityistilanteissa ja tilauksen kohteena olevan Ravintolan niin pyytäessä, palvelumme kerää vastaukset tilauskohtaisiin kysymyksiin. Tämän lisäksi sinun on mahdollisuus tarjota Ravintolalle lisäohjeita tai tietoa liittyen allergioihisi (sinun tai sen henkilön, kenelle tilaat. Suostut siihen, että tarjoamasi tiedot eivät ole harhaanjohtavia missään muodossa ja ovat parhaan tietosi mukaan oikeita. Vahvistat ja ymmärrät, että väärän tiedon tarjoaminen vaikuttaa saamasi palvelun laatuun ja voi aiheuttaa laillisia toimia sinua vastaan, jos niin vaadittu (tapauskohtaisesti).
Lista ainesosista ja allergeeneista: Kun teet tilauksen käyttämällä palveluamme, näytämme sinulle tiedot kyseisen tuotteen ainesosista - tämä tieto perustuu tuotetta tarjoavan Ravintolan (tai Yrityksen) antamiin tietoihin. Emme voi taata kyseisen listan ajantasaisuutta tai tarkkuutta ja suosittelemme tällaisissa tilanteissa sinua olemaan suoraan yhteydessä Ravintolaan. Suosittelemme, että annat tiedot liittyen allergioihisi tehdessäsi tilausta, palvelussa saamaasi lomakkeeseen ennen maksutapahtumaa.
Käyttämällä palveluamme

Hyväksyt, että olemme vain työkalu, joka auttaa sinua etsimään lähistöllä olevia ravintoloita käyttäen mobiililaitettasi tai tietokonettasi ja tilaamaan aterian (tai ruokaa) valitsemastasi Ravintolasta tai Yrityksestä käyttäen palveluamme.
Hyväksyt, että maksat itse ostoksesi ja siitä syntyvät kulut, kun teet tilauksen Ravintolasta. Ellei erikseen sanotusti ole sovittu, kaikki tilausten maksut tehdään tilauksen hetkellä käyttäen sopivaa maksumenetelmää, kuten credit- tai debit-korttia tai muilla palvelumme kautta saatavilla olevilla maksumenetelmillä.
Hyväksyt, että annat Nimesi, Osoitteesi, Puhelinnumerosi, Sähköpostiosoitteesi ja Maksutiedot ja muut tiedot, mitkä tarvitaan tilauksen maksamiseksi. Hyväksyt myös, että sinun tulee olla täysi-ikäisyyden saavuttanut (18, kahdenksantoista), ja olla tilauksen tekemiseen käytetyn credit- tai debit-kortin laillinen haltija. Korttisi (tai maksutapasi) laskutetaan kerralla tilauksen maksamisen yhteydessä.
Hyväksyt sen, että me (palveluntarjoajana) emme takaa missään muodossa saatko vai etkö saa asiakaspalvelua ravintolalta tai ravintolasta (tai yrityksestä), johon teet tilauksen käyttäen palveluamme. Asiakaspalvelun tarjoaminen on yksinomaan Ravintolan (tai Yrityksen) päätettävissä ja säädeltävissä, riippuen heidän henkilökunnastaan, asiakaspalvelukäytännöistään, keittiönsä saatavuudesta (tai resurssien) ja muista tekijöistä, jotka voivat vaikuttaa tähän päätökseen. Meillä palveluntarjoajana ei ole tässä asiassa päätäntävaltaa (emmekä sellaista halua osaksemme). Meidän tehtävämme on tehdä prosessista yksinkertaisempi ja helpompi tarjoamalla työkaluja ja teknologioita, jotka tekevät sen mahdolliseksi. Emme vaikuta emmekä aio vaikuttaa prosessin sisältöön ja toteutukseen millään tavalla.
Hyväksyt, että tilauksesi toteutuminen riippuu saatavuudesta ja vaatii Ravintolan (tai Yrityksen) vahvistuksen, että he aikovat käsitellä tilauksesi. Tämän vahvistuksen tekeminen riippuu monista tekijöistä, sisältäen mutta ei rajoittuen: “raaka-aineiden saatavuus”, “keittiön saatavilla oleminen”, “nykyisten Ravintolassa (tai Yrityksessä) käsittelyn alla olevien tilausten määrä”. Nämä saatavuuskriteerit koskevat kaikkia tilauksen tuotteita. Oletusarvoisesti luomme tilauksen perustuen yleiseen saatavuuteen ja tilanteessa, jossa tilaukseen on saatavilla tuotteita tai niiden määriä vähemmän kuin alkuperäisessä tilauksessa on ilmoitettu, sinulla on mahdollisuus peruuttaa tilaus ja maksaa päivitetyn tilauksen määristä ja päivitetyn tilauksen hinnalla. Kaikki päivitetyt tilaukset käsitellään kuten normaalitkin tilaukset ja ne vaativat Ravintolan (tai Yrityksen) vahvistuksen ennen kuin ne otetaan käsittelyyn.
Hyväksyt sen, että kaikki ostamasi ateriat, ellei erikseen muualla mainittu, on tarkoitettu välittömästi nautittavaksi. Me Palveluntarjoajana ja Ravintola (tai Yritys) myyjänä emme voi taata aterian laatua, jos se nautitaan myöhempänä ajankohtana.
Hyväksyt sen, että saat ilmoituksia sähköpostitse ja / tai PUSH-ilmoituksina, mitkä auttavat sinua arvioimaan ja tietämään, million tilauksesi on valmis noudettavaksi tai nautittavaksi paikan päällä. On yksinomaan sinun vastuullasi käydä ravintolassa noutamassa tai nauttimassa tilaamasi ateria kohtuullisen ajan sisällä siitä, kun tilaus on merkitty valmiiksi noudettavaksi tai nautittavaksi paikan päällä. Meitä Palveluntarjoajana ja Ravintolaa (tai Yritys) myyjänä ei voi asettaa vastuuseen aterian laadusta, jos se nautitaan myöhempänä ajankohtana.
Hyväksyt, ettet väärinkäytä NoutoAteriaa ja et salli tai avusta muita väärinkäytöksissä, mikä sisältää mutta ei rajaudu (1) asiaton kielenkäyttö tilaukseen liittyviin kysymyksiin vastatessa; (2) tilauksen tekeminen ilman aikomusta noutaa sitä Ravintolasta (tai Yrityksestä ja hyväksikäyttää palveluita liittyen tilaukseen; (3) käyttää saatavilla olevia teknologioita sellaisessa muodossa, joka aiheuttaa palvelun kaatumisen muille käyttäjille missään muodossa. Kaikki edellä mainitut teot voivat johtaa siihen, että sinulta estetään palvelumme käyttö rajoitetuksi aikaa tai pysyvästi.
Hyväksyt sen, että et salli NoutoAterian käyttöä tai avusta sen käytössä sellaisissa tilanteissa, joissa (1) rikotaan lakia, paikallista lainsäädäntöä tai kansainvälisiä lakeja ja säädöksiä TAI mikä edistää, kannustaa tai avustaa laittomissa teoissa TAI muodostaa missään muodossa uhan; (2) on väärää, petollista, harhaanjohtavaa tai vilpillistä toimintaa, sisältäen muttei rajoittuen (a) yritykseen esittää jotain muuta henkilöä tai tahoa, sisältäen muut käyttäjät, henkilöt tai organisaatiot; (b) valehdella tai esittää harhaanjohtavasti identiteettisi tai suhteesi johonkin henkilöön tai organisaatioon; (3) monitoroidaan tai kopioidaan materiaaleja verkkosivuilta luvattomaan tarkoitukseen tai tarkoituksessa antaa pääsy verkkosivuille automatisoidulta laitteelta, prosessista, tai työkaluista, kuten robotille tai spiderille (poikkeuksena, kun nämä ovat osa tavanomaista hakukoneprotokollaa); (4) puretaan tai takaisinmallinnetaan NoutoAteria ja sen tarjoamat palvelut, ja käyttää niitä tarkoituksena kehittää tuote, palvelu tai ominaisuus, joka kopioi tai kilpailee NoutoAterian kanssa missään muodossa.
Maksut, peruutukset ja hyvitykset

Ellei erikseen sovittu muualla, NoutoAterian kautta tehtyjen tilausten maksaminen tapahtuu tilauksen tehdessä käyttäen credit- tai debit-korttia tai muuta soveltuvaa maksutapaa. Maksu peritään kokonaissummassaan tilauksen maksamisen hetkellä.
Kun tilaus on tehty, se odottaa vahvistusta Ravintolalta (tai Yritykseltä) ottavatko he sen käsittelyyn vai eivät. Tällä aikaa (ja ennen tilauksen vahvistamista), voit muuttaa mieltäsi ja peruuttaa tilauksen mistä tahansa syystä tai ilman esitettyä syytä. Sinulle hyvitetään tilauksen summa 14 päivän kuluessa, poislukien mahdolliset palvelumaksut tai pankin maksutapahtumaan liittyvät maksut, jotka voivat aiheutua peruutuksesta. Tilanteissa, missä hyvityksen myöntäminen ei ole mahdollista, saat kuponkikoodin, mikä tulee käyttää palvelussamme 12 kuukauden kuluessa sen myöntämisestä.
Tilanteissa, joissa tilauksesi perutaan Ravintolan toimesta, mistä tahansa syystä, saat vahvistuksen perumisesta sähköpostiosoitteeseen, jonka annoit tilausta maksaessasi, ja se sisältää perumisen syyn. Meillä palveluntarjoajana ei ole määräysvaltaa, emmekä sellaista osaksemme halua, peruutuksiin liittyen. Kaikissa tällaisissa tilanteissa saat hyvityksen maksamastasi summasta 14 vuorokauden sisällä peruutuksesta, pois lukien palvelumaksut tai pankin maksutapahtumaan liittyvät maksut, jotka voivat aiheutua peruutuksesta. Tilanteissa, missä hyvityksen myöntäminen ei ole mahdollista, saat kuponkikoodin, mikä tulee käyttää palvelussamme 12 kuukauden kuluessa sen myöntämisestä.
Kun Ravintola (tai Yritys) on vahvistanut tilauksen käsittelemisen, tämä sitoo molempia osapuolia – Sinua (tilauksen tekijää) ja Ravintolaa (tai Yritystä) joka toimittaa tilauksen. Kaikissa tällaisissa tilanteissa tilauksen peruutuksen aikaikkuna päättyy, eikä sitä voida peruuttaa kummankaan tahon toimesta.
Terms specific to payment gateway

Visma pay
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Lue lisää Visma Paysta: www.visma.fi/vismapay .
Maksutavat
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Alisa Lasku ja Alisa Yrityslasku.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot .
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com .
OP Lasku - Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku .
Alisa Lasku on joustava ja turvallinen maksutapa. Maksutapa sopii kaikille yli 20-vuotiaille kuluttajille kaiken tyyppisiin ostoksiin. Halutessasi voit jakaa laskun pienempiin osiin ja maksaa takaisin jopa 60 erässä. Lisätietoja Alisa Laskuun liittyen löydät osoitteesta: www.alisapankki.fi .
Alisa Yrityslasku on joustava ja turvallinen maksutapa yrityksille. Maksutapa sopii kaikille suomalaisille yrityksille yhtiömuodosta riippumatta. Ostajan osto-oikeus varmennetaan kokonaan digitaalisesti ja ostotapahtuma vie vain muutaman minuutin. Yritys voi itse valita sopivan maksuajan kolmesta eri vaihtoehdosta: 14 päivää, 30 päivää tai 60 päivää. Lisätietoja Alisa Yrityslaskuun liittyen löydät osoitteesta: www.alisapankki.fi .
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Payments Oy (business-id FI24865594)
E-mail: helpdesk@vismapay.com
Telephone: +358 9 315 42 037 (workdays 9-16)
Address: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta, Finland
Liabilities and limitations to liability

Olet velvoitettu korvaamaan kaikki suorat ja epäsuorat vahingot, joita koituu NoutoAterialle tässä asiakirjassa esitettyjen ehtojen rikkomisesta.
Meitä ei voi asettaa vastuuseen minkäänlaisesta palvelun väärinkäytöstä. Tämän lisäksi meitä ei voi asettaa vastuuseen emotionaalisesta, psyykkisestä, fyysisestä tai taloudellisesta vahingosta liittyen palvelumme tai tuotteemme käyttöön.
Meitä ei voi asettaa velvoitteisiin tai vastuuseen tilanteissa, jotka ilmenevät laitteistomme tai infrastruktuurimme ulkopuolella, jotka saattavat aiheuttaa viivästymisen tai häiriön tarkoitettujen palveluiden tarjoamiseen alustamme kautta. Tällaiset tilanteet pitävät sisällään, mutta eivät rajaudu: (1) kolmannen osapuolen palveluiden, kuten maksuliittymän tai PUSH-ilmoituspalvelun tai sähköposti-ilmoitusten palvelun häiriö; (2) Ravintolan (tai Yrityksen) hyväksyessä tilauksesi, vaikka tilausten kapasiteetti on ylittynyt (overbooked) tai heillä ei ole resursseja valmistella tilaustasi; (3) Kun et pysty mistä tahansa syystä noutamaan tekemääsi tilausta tai nauttimaan sitä paikan päällä kohtuullisen aikarajan sisällä.
Meitä ei voi asettaa velvoitteisiin tai vastuuseen tilanteissa tai skenaarioissa, jotka ovat seurausta toiminnastasi, sisältäen muttei rajautuen: (1) Harhaanjohtavan tai riittämättömän tiedon antaminen allergioistasi tilaukseen liittyen; (2) Väärän tai harhaanjohtavan tiedon antaminen, kuten Sähköpostiosoitteen, Puhelinnumeron. Tämän lisäksi, jos et ole antanut mitään tietoa liittyen allergioihisi (tai tilauksen valmisteluun liittyviin tarkentaviin ohjeisiin), mihin Sinulla on mahdollisuus ennen maksutapahtumaa alustallamme, Meitä eikä Ravintolaa (tai Yritystä) voi asettaa vastuuseen tilanteista, jotka syntyvät tämän tiedon puuttumisen seurauksena.
Meitä ei voi asettaa velvoitteisiin tai vastuuseen tilanteissa tai skenaarioissa, jotka ovat seurausta toiminnastasi, mikä sisältää muttei rajaudu: (1) Huono tai puuttuva verkkoyhteys; (2) Laitteesi virransäästötila, joka estää verkko- tai Internet-yhteyden; (3) Alhainen laitteen virta, joka rajoittaa verkkoyhteyden tai Internetin käyttöä; (4) Alhainen laitteen virta, joka aiheuttaa laitteen kytkeytymisen pois päältä tai sen sammumisen; (5) Laitteessa päällä oleva lentotila, joka rajoittaa tai estää verkkoyhteyden tai Internet-yhteyden käytön.
NoutoAteria-palvelu tarjotaan “as is”, “as available” ja “with all faults” ehdoilla. Lain sallimissa täydellisissä rajoissa, Me tai kukaan työntekijämme, esihenkilömme, virkailijamme, kumppanimme tai tuottajamme emme tarjoa mitään takuita, viitaten tai vahvistaen tarjoamiimme palveluihin liittyen.
Sovellettava laki ja sovitteleminen

Tässä asiakirjassa mainitut ehdot tulkitaan yhteydessä Suomen lakeihin, ja kaikki erimielisyydet ja kiistat, jotka liittyvät tai syntyvät liittyen näihin ehtoihin (ja sopimukseen) ratkaistaan välimiesmenettelyllä. Yksinomaisen sovittelijan nimittää Keskuskauppakamarin Välittäjälautakunta (Arbitration Committee of the Finland Chamber of Commerce) ja Keskuskauppakamarin sääntöjä sovelletaan välimiesmenettelyssä. Välimiesmenettelyn paikkana toimii Helsinki (Suomi) ja välimiesmenettelyn kielenä käytetään englantia, elleivät kaikki kiistan osapuolet erikseen kirjallisesti sovi muusta. Tehty päätös on täten molempia osapuolia sitova ja toimeenpanokelpoinen missä tahansa toimivaltaisessa lainsäädännöllisessä tuomioistuimessa.
Tämä asiakirja rajaa ja määrittelee Käyttöehdot ja toimii laillisesti sitovana Sopimuksena Yrityksen (Me, palveluntarjoaja) ja Sinun (ravintolan tai yrityksen, palvelunkäyttäjän) välillä, Sinun joka käytät NoutoAteriaa online-ruoantilausportaalin hallinnoimiseen ja tilausten vastaanottamiseen online-ruokalistalta. Sinuun viitataan sinuna, Asiakkaana, Ravintolana, Yrityksena tai Yrityksen omistajana, Käyttäjänä tässä yhteydessä. Henkilöihin, jotka tekevät tilauksia yrityksestäsi käyttäen palveluitamme, viitataan Kuluttajina. NoutoAteriaan viitataan Palveluna tai Alustana.
Kaikki tässä asiakirjassa mainitut ehdot pätevät kaikkiin suoraan meidän (Codemenders Oy:n, yrityksen) hallinnoimiimme tileihin, kuitenkin niissä voi olla pieniä eroja (esimerkiksi maksujaksoissa, ilmaisjaksoissa, tuen ratkaisuajassa) perustuen siihen, jos tiliäsi (tai tilisi tilausta) hallinnoin kumppani, jälleenmyyjä tai nimitetty alihankkija. Näissä tilanteissa, joissa tiliäsi hallinnoi kumppani, jälleenmyyjä tai nimitetty alihankkija, sinun tulee tutustua heidän sivuillaan tarjoamiin käyttöehtoihin. Tämä asiakirja toimii varalla tai ohjenuorana tilanteissa, joissa tiliäsi tai tilisi tilausta hallinnoi kumppani, jälleenmyyjä tai nimitetty alihankkija, tarkat ehdot voivat vaihdella riippuen sovellettavasta paikallisesta laista, markkinakäytännöistä ja kyseisen palveluntarjoajan käytännöistä.
Tässä asiakirjassa määritellyt ehdot ja laillinen sitovuus sinun (käyttäjän) ja meidän (palveluntarjoajan) välillä astuvat voimaan välittömästi siitä hetkestä, kun olet rekisteröinyt tilisi palvelussamme, ja ovat voimassa kunnes toisin ilmoitetaan. On kuitenkin tilannekohtaisesti mahdollista, että sinun ja meidän välisiä Käyttöehtoja säätää tai korvaa erillinen Käyttöehtosopimus tai Palvelutasosopimus tai Perussopimus, joka määrittää kumpaakin osapuolta koskevat Käyttöehdot. Ellei kyseisessä erillisessä asiakirjassa ole erikseen mainittu, Käyttöehdot määrittyvät tässä asiakirjassa määriteltyjen ehtojen kautta.
Rekisteröimällä tilin Palvelussamme, valvuutat meidät tekemään tarpeelliseksi näkemiämme tiedusteluja vahvistaaksemme antamasi yksityiskohdat liittyen sinuun ja Yritykseesi. Nämä saattavat sisältää pyyntöjä lisätiedoista tai -dokumentaatiosta ja tietojesi vahvistamista viranomaisten ylläpitämästä rekisteristä tai kolmannen osapuolen tietokannasta tai muista lähteistä. Tämä prosessi toteutetaan verifikaatiotarkoituksiin ja varmistaaksemme, että sinä (henkilönä) edustat yritystä, jolle olet luonut tilin palveluumme ja että olet valtuutettu tekemään niin tekemään.
Palvelua Käytettäessä js tämän sopimuksen keston ajan

Hyväksyt, että ole yksinomaan vastuussa meille toimittamasi tilikohtaisen datan oikeellisuudesta, minkä toimitat meille Ravintolan (tai yrityksen) tilisi luomista varten Palveluumme. Tämä tieto sisältää (mutta ei ole rajoitettu) ravintolan nimen, yrityksen nimen, ALV-numeron, sähköpostiosoitteen, keittiön puhelinnumeron, ravintolasi täydellisen katuosoitteen, aukioloajat, suomalaisen pankkitilin numeron IBAN-muodossa (maksujen hallinnoimiseen).
Hyväksyt, että olet yksinomaan vastuussa kaikista tarpeellisista järjestelyistä, jotta Ravintolasi (tai yrityksesi) ja sen henkilökunta voi käyttää NoutoAteriaa. Tämä sisältää mutta ei ole rajattu Internet-yhteyden hankintaan ja laitteiden hankintaan palvelumme käyttämistä varten; sen varmistaminen, että henkilökuntasi on tietoinen palvelusta ja on koulutettu käyttämään sitä.
Hyväksyt, että palvelumme on vain työkalu, joka auttaa asiakkaitasi tekemään tilauksen ravintolaasi (tai yritykseesi) online-ruokalistalta, jonka olet julkaissut palvelussamme. Tässä yhteydessä me hallinnoimme asiakkaiden maksut puolestasi ja tarjoamme lisäpalveluita, jotka voivat olla osa tilaussopimusta, jonka olet tilannut.
Hyväksyt sen, että olet yksinomaan vastuussa kaiken sisällön paikkansapitävyydestä, minkä julkaiset palvelussamme. Tämä sisältää (muttei rajoitu) tiedot, kuten tuotteen nimi (jota myyt), sen lyhytkuvauksen ja muut vaihtoehtoiset tiedot, kuten tulisuustason, ruokakategorian (esim. vegaaninen, kasvisruoka) sekä tuotteen pääainesosat.
Hyväksyt, että sinulla on oikeus julkaista sisältö, jonka luot palveluumme ja kyseinen sisältö ei ole herjaavaa tai muutoin laitonta, uhkaavaa, loukkaavaa tai säädytöntä materiaalia tai sisällä ohjelmistoviruksia tai minkäänlaista “spam”-sisältöä.
Hyväksyt, että me (palveluntarjoajana) emme ole vastuussa, emmekä varmenna mitään sisältöä, joka julkaistaan palvelussamme, eikä meillä ole mitään velvollisuutta esitarkastaa, monitoroida, muokata tai poistaa mitään sisältöä. Jos sisältösi rikkoo ehtojamme, saatat joutua sisällöstä lailliseen vastuuseen. Pidätämme myös oikeuden tarkastaa ajoittain palveluumme julkaistua sisältöä ja poistaa mikä tahansa sisältö, joka on herjaavaa, laitonta, uhkaavaa, loukkaavaa tai säädytöntä.
Hyväksyt, ettet käytä NoutoAteriaa ja et salli tai avusta muita missään muodossa, joka (1) rikkoo sovellettavaa lakia tai paikallista lainsäädäntöä tai kansainvälistä lainsäädäntöä tai säädöksiä TAI kannustaa, edistää tai avustaa laittomiin toimiin TAI muodostaa minkäänlaisen uhan; (2) on virheellistä, petollista, harhaanjohtavaa tai vilpillistä, sisältäen muttei rajoittuen (a) pyrkimyksiin esiintyä jonakuna toisena henkilönä tai tahona, koskien myös muita käyttäjiä, henkilöitä tai organisaatioita; (b) valehdella tai esittää harhaanjohtavasti identiteettisi tai yhteytesi johonkin muuhun henkilöön tai organisaatioon; (3) monitoroi tai kopioi materiaaleja verkkosivuilta luvattomaan tarkoitukseen tai tarkoituksessa antaa pääsy verkkosivuille automatisoidulta laitteelta, prosessista, tai työkaluista, kuten robotille tai spiderille (poikkeuksena, kun nämä ovat osa tavanomaista hakukoneprotokollaa); (4) purkaa tai takaisinmallintaa NoutoAterian ja sen tarjoamat palvelut, ja käyttää niitä tarkoituksena kehittää tuote, palvelu tai ominaisuus, joka kopioi tai kilpailee NoutoAterian kanssa missään muodossa.
Hyväksyt, että käsittelemme, puolestasi, kaikkien Kuluttajien Ravintolaasi (tai yritykseesi) tekemien tilausten maksut ja laskuttaa Kuluttajilta tilauksen täysi hinta maksutilanteessa (checkout). Voidaksemme käsitellä tämän prosessin puolestasi, veloitamme välityspalkkion, kaikista myynneistä, jotka tapahtuvat palvelumme kautta. Tämä välityspalkkio veloitetaan prosenttiosuutena kokonaistilauksen hinnasta (ja jokaisen tilauksen kohdalla). Välityspalkkion määrä määritellään tilaussopimuksessasi ja sitä voidaan muuttaa ja päivittää ajoittain. Mikäli välityspalkkion määrään tulee muutoksia, olemme velvoitettuja ilmoittamaan sinulle tapahtuvista muutoksista kirjallisesti 60 päivää ennen muutoksen voimaanastumista palvelussamme.
Hyväksyt, että olet yksinomaan vastuussa varmistaaksesi, että yrityksesi toimii paikallisten lakien ja säädösten mukaan kaikkina aikoina ja että sinulla on hallussasi vaadittavat luvat, lisenssit ja rekisteröitymiset sisältäen luvat, jotka vaaditaan, jotta yrityksesi voi myydä palveluitaan NoutoAterian kaltaisessa portaalissa.
Hyväksyt, että vahvistat tilauksen kuittauksen viiden (5) minuutin sisällä tilauksen saapumisesta Tilausten hallinnoinnin päätteessä (tai järjestelmän aloitussivulla) painamalla Hyväksy-nappia. Tilanteissa, joissa sinulla ei ole kapasiteettia toteuttaa tilausta, sinun tulee hylätä se välittömästi ja antaa syy tilauksen hylkäämiselle. Kun tilaus on hylätty, se käynnistää automaattisesti hyvitysprosessin tilauksen tehneelle asiakkaalle.
Hyväksyt, että tilauksen tehneellä asiakkaalla on mahdollisuus peruuttaa tilaus milloin tahansa ja mistä tahansa syystä ennen kuin tilaus on hyväksytty tai hylätty henkilökuntasi toimesta. Kun tilaus on hyväksytty sinun (tai henkilökuntasi) toimesta, siitä tulee sinua ja kuluttajaa sitova, eikä sitä voi enää peruuttaa.
Hyväksyt, että seuraat alustamme määrittelemää workflow'ta, joka on esitelty sinulle ja henkilökunnallesi myyntihenkilöstömme toimesta. Tämä tarkoittaa, että kun vastaanotat tilauksen:
  • Sinun tulee Hyväksyä tai Hylätä tilaus viiden (5) minuutin sisällä tilauksen saapumisesta.
  • Kun tilaus on hyväksytty, sinun pitää päivittää tilauksen status:
    • Hyväksytystä Valmistelussa olevaan, kun aloitat tilauksen toteuttamisen
    • Valmistelussa olevasta Valmiiksi kun tilaus on valmis noudettavaksi tai nautittavaksi paikan päällä
    • Valmiiksi tai Toimitetuksi kun asiakas on saanut tilauksen.
Nämä status-päivitykset ovat välttämättömiä jokaisen tilauksen kohdalla, sillä ne tekevät mahdolliseksi asiakkaan ymmärtää milloin heidän tulee vierailla ravintolassasi noutamista tai syömistä varten. Kun tilaus on merkitty Toimitetuksi, siitä lähetetään asiakkaalle Palautepyyntö, mihin voi vastata “yksi”, “kaksi” tai “kolme” tähteä saadusta palvelusta ja aterian laadusta. Tämä palaute vaikuttaa suoraan ravintolasi arvosteluun portaalissamme.
Hyväksyt, että valmistelet kuluttajan aterian hyvää tarkoittaen ja teet kaiken mahdollisen taataksesi aterian (tai tilauksen) laadun. Tämä sisältää (muttei rajoitu) asianmukaiset toimenpiteet, kuten laadukkaiden raaka-aineiden käyttö, tarkkojen hygieniastandardien toteuttaminen, sovellettavien turvallisuusohjeiden seuraaminen, ja asiakkaan antamien ohjeiden tai allergiatietojen seuraaminen. Tämän lisäksi hyväksyt myös, että pidätämme oikeuden periä sinulta sakkomaksu (penalty fee), mikäli valmisteltu ateria (tai tilaus) ei seuraa (1) määriteltyjä laatuvaatimuksia; (2) asiakkaan tarjoamia ohjeita; (3) asiakkaan ilmoittamia allergiatietoja. Hyväksyt myös, että meitä ei voi asettaa vastuuseen palveluntarjoajana seurauksista, jotka seuraavat kyseisistä laiminlyönneistä.
Hyväksyt, että palvelussamme julkaisemiesi tuotteiden hinta on ajantasalla ja ne sisältävät lakiperusteisen ALV:n. Tämän lisäksi hyväksyt myös, että kaikki alustallamme myymäsi tuotteet seuraavat reilun hinnoittelun periaatteita. Tämä tarkoittaa, että sinun on sallittua lisätä kohtuullinen hinnankorotus alustallamme myymiisi tuotteisiin. Kaikkien hinnankorotusten tulee kuitenkin olla kohtuullisuuden rajoissa ja yleisesti ottaen niiden ei tulisi ylittää yritystäsi koskevan välityspalkkion määrää.
Käyttämällä palveluamme hyväksyt, että asiakkaasi uudelleenohjataan alustamme käyttämään maksunvälitysjärjestelmään. Tilisi kokeilujakson ajan oletusarvoinen maksunvälitysjärjestelmä on Stripen järjestämä - tämä voi muuttua tai olla muuttumatta toiseksi maksunvälitysjärjestelmäksi, jolla on kanavayhteistyö NoutoAterian kanssa. Pidätämme oikeuden vaihtaa oletusarvoista maksunvälitysjärjestelmäämme milloin tahansa ja 30 (kolmenkymmenen) päivän varoajan ilmoituksella yrityksellesi. Mikäli maksunvälitysjärjestelmään tulee muutos, hyväksyt kaiken lain vaatiman tiedon antamisen maksunvälitysjärjestelmän tarjoajalle.
Tilaus, laskutus, sovellettavat maksut ja saatavat

Ellei muutoin erikseen sovittu, kaikki tilaussopimuksemme: Starter, Starter Plus, Standard, Premium, alkavat 30 päivän kokeilujaksolla, minkä aikana voit valita päättää palvelun käytön ilman maksusitoumuksia liittyen kuukausittaiseen tilaussopimuksessa määriteltyyn kuukausittaiseen käyttömaksuun; edellyttäen että käytät palvelua “as-is” ja ilman erityisiä kustomointipyyntöjä (joihin saattaa liittyä asiaankuuluvia maksuja).
Voidaksemme hallinnoida maksutapahtumia puolestasi, veloitamme välityspalkkion kaikista myynneistä, jotka tapahtuvat alustamme kautta, mukaan lukien kokeilujakson aikana ja sen jälkeen tapahtuvat myynnit.
Kokeilujakson päättyessä tilisi päivitetään automaattisesti tilaamaasi sopimukseen ja siitä eteenpäin olet velvoitettu maksamaan laskut, jotka koostetaan ravintolasi (tai yrityksesi) NoutoAterian palvelun käytöstä 30 päivän kuluessa laskun koostamisen päivämäärästä.
Kun lasku on koostettu, järjestelmämme lähettää automaattisen viestin rekisteröintitilanteessa antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tämä sähköposti sisältää yhteenvedon laskusta, sisältäen tiedot kuten “laskun tarkastelu ja lataaminen”, “laskun eräpäivä” ja “maksettava netto (net payable amount)” ja ”maksuohjeet”.
Kaikki laskut luodaan jokaisen kuun ensimmäisen viikon aikana ja ne sisältävät yksityiskohdat, kuten “laskun eräpäivä”, “maksuohjeet”, “maksettava netto”. ”Maksettava netto” lasketaan seuraavalla kaavalla: Net payable amount = Applicable fees total + 24% VAT The Applicable fees total is defined as the sum total of all the charges or fees that you are obliged to pay to us. Such charges or fees include (but may not be limited to):
  • Setup fees to cover the costs related to setting up your account on our platform, device(s) that you order from us (like: thermal printer, order management terminal, equipment to secure the terminal, self service kiosk);
  • Monthly subscription fees that is based on the plan you are subscribed to;
  • Hardware rental to cover the costs related to the hardware you've ordered from us;
  • Commission on the sales that happen through our portal;
  • Other charges or fees to cover the costs for services that you have ordered through us.
Kaikki koostetut laskut erääntyvät maksettavaksi 30 päivän kuluessa niiden luomisesta. Maksumuistutuksia maksamattomasta laskusta lähetetään sähköpostiosoitteeseesi 7 (seitsemän), 3 (kolme) ja 1 (yksi) päivää ennen ja kyseisen laskun eräpäivänä. Maksumuistutuksia myöhästyneestä maksusta lähetetään 1 (yksi), 3 (kolme) ja 7 (seitsemän) päivää kyseisen laskun eräpäivän jälkeen. Myöhästyneisiin tai myöhässä maksettuihin laskuihin lisätään 7 % vuosittainen viivästyskorko. Pidätämme oikeuden peruuttaa tilisi tai pidättää laskun maksettava määrä tulevista saatavistasi.
Kaikki saatavat käsitellään jokaisen kuukauden ensimmäisen viikon aikana ja siirretään sille pankkitilille, jonka numeron olet antanut meille (IBAN-muodossa). Nettosaatavien määrä lasketaan summaamalla kaikkien palvelumme kautta tehtyjen Ravintolasi (tai yrityksesi) tilausten hinta, josta vähennetään kaikkia tilauksia koskevat välityspalkkiot. Välityspalkkion prosentuaalinen osuus on määritelty tilaussopimuksesi ehdoissa. Kun saavat on käsitelty, maksun näkymiseen tililläsi menee 3-5 pankkipäivää.
Liabilities and limitations to liability

Olet velvoitettu korvaamaan kaiken suoran ja epäsuoran vahingon, mitä aiheutuu NoutoAterialle tässä dokumentissa eriteltyjen ehtojen rikkomisesta.
Meitä ei voi velvoittaa tai asettaa vastuuseen minkäänlaisesta palvelun väärinkäytöstä missään muodossa; tuotteen minkäänlaisesta väärinkäytöstä nousevat seuraukset kenen tahansa toimesta huolimattomuudesta tai tarkoituksenmukaisuudesta. Tämän lisäksi meitä ei voi asettaa vastuuseen emotionaalisesta, psyykkisestä, fyysisestä tai taloudellisesta vahingosta liittyen palvelumme tai tuotteemme käyttöön.
Meitä ei voi asettaa velvoitteisiin tai vastuuseen tilanteissa tai skenaarioissa, jotka ovat seurausta toiminnastasi, tai jotka ovat seurausta väärin / huonosti konfiguroidusta liiketilasi infrastruktuurista, mikä sisältää muttei rajaudu: (1) Huono tai puuttuva verkkoyhteys; (2) Laitteesi virransäästötila, joka estää verkko- tai Internet-yhteyden; (3) Alhainen laitteen virta, joka rajoittaa verkkoyhteyden tai Internetin käyttöä; (4) Alhainen laitteen virta, joka aiheuttaa laitteen kytkeytymisen pois päältä tai sen sammumisen; (5) Laitteessa päällä oleva lentotila, joka rajoittaa tai estää verkkoyhteyden tai Internet-yhteyden käytön.
Meitä ei voi velvoittaa tai asettaa vastuuseen tilanteista ja skenaarioista, jotka ovat seurausta toiminnastasi, mikä sisältää (muttei rajoitu) 1) sovellettavien laatusäädösten seuraamattomuus; (2) asiakkaan maksaessa antamien ohjeiden ja allergioihin liittyvien tietojen huomiotta jättäminen; (3) paikkansapitämättömän tai harhaanjohtavan tiedon tarjoaminen liittyen tilauksen sisältöön, sisältäen ainesosalistan tai sovellettavat allergiatiedot.
Palveluntarjoajana, vastuisiimme kuuluu:
  • Parhaan suorituskykymme rajoissa tarjota 99,9 % palveluidemme saatavuus.
  • Taata sinulle materiaalisesti ja laadullisesti virheetön tuote.
  • Tarjota sinulle tuotteen ylläpito ja tuki, joka sisältyy tilaukseesi.
  • Tarjota sinulle säännölliset päivitykset, bugien korjaukset ja uudet ominaisuudet, jotka sisältyvät tuotteemme etenemissuunnitelmaan.
  • Korjata tai paikata ilmoittamasi bugit ja viat kohtuullisen ajan kuluessa.
Palvelun käyttäjänä, vastuisiisi kuuluu:
  • Tarjota meille ja asiakkaillesi paikkansapitävät tiedot, jotka eivät ole harhaanjohtavia.
  • Suorittaa tilauksestasi koituvat maksut ja laskut säännöllisesti ja ajallaan.
  • Mahdollisuuksien rajoissa varmistaa, että palvelua käytetään tarkoituksenmukaisesti ja sinä, henkilökuntasi tai asiakkaasi eivät väärinkäytä sitä missään muodossa.
  • Varmistaa, että palvelun kautta hallinnoitavaa asiakasdataa käsitellään ehdottomalla kunnioituksella asiakkaan yksityisyyttä ja oikeuksia kohtaan.
  • Seurata tähän asiakirjaan määriteltyjä ja kirjattuja ehtoja hyvällä tahdolla ja ilman laittomia tarkoitusperiä palveluntarjoajaa ja asiakasta kohtaa.
NoutoAteria-palvelu tarjotaan “as is”, “as available” ja “with all faults” ehdoilla. Lain sallimissa täydellisissä rajoissa, Me tai kukaan työntekijämme, esihenkilömme, virkailijamme, kumppanimme tai tuottajamme emme tarjoa mitään takuita, viitaten tai vahvistaen tarjoamiimme palveluihin liittyen.
Oikeuksien siirto

Me (palveluntarjoajana) olemme oikeutettuja siirtämään kaikki tai jotkin oikeuksistamme ja velvollisuuksistamme tämän sopimuksen sisällä kumppanille, jälleenmyyjälle tai nimetylle alihankkijalle, edellyttäen että he ovat kykeneviä täyttämään nuo oikeudet ja velvollisuudet asianmukaisesti.
Sinä (ravintola) et ole oikeutettu siirtämään oikeuksiasi ja velvollisuuksiasi tämän sopimuksen nojalla muulle taholle ilman meidän kirjallista suostumustamme. Mikäli tällainen siirto tai valtuutus tapahtuu ilman kirjallista suostumustamme, pidätämme oikeuden päättää tämä sopimus välittömästi voimaanastuen. Tilanteissa, joissa yrityksesi siirtyy kolmannen osapuolen hallintaan, sinun tulee ilmoittaa meille tästä muutoksesta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen kyseisen muutoksen astumista voimaan, jotta voimme valmistella uuden sopimuksen (ilman pakollista velvollisuutta tehdä niin) meidän ja kolmannen osapuolen välillä.
Korvausvelvollisuus

You agree to defend, indemnify and hold harmless, the Company (Codemenders Oy) against any claims, liabilities, damages, losses and expenses, that may be awarded or agreed to be paid to any third-party in respect of any claim or action that is a result of your activities which include (but are not limited to): a) your breach or alleged breach of any terms; b) your violation of any third-party rights, including (but not limited to) any intellectual property rights, publicity, confidentiality, property or privacy rights; c) your violation of any laws, rules, regulations, codes, statutes, ordinances or orders of any government, regulatory, administrative or legislative authorities; d) any misrepresentations made by you.
Luottamuksellisuus, teollisoikeudet ja tekijänoikeudet (IPR) ja markkinointioikeudet

Molemmat osapuolet (sinä ja me) toimimme ehdottoman luottamuksellisesti, emmekä ilman ennakolta saatua kirjallista suostumusta, jaa millekään kolmannelle taholle mitään dokumentaatiota tai informaatiota, joka on määritelty tai tulkittavissa luottamukselliseksi / salassapidettäväksi, oli se luonteeltaan kaupallista tai teknistä, sisältäen muttei rajoittuen tuleviin tai aiottuihin tuotteisiin, materiaaleihin, projekteihin ja palveluihin, sisältäen muttei rajoittuen markkinointi- ja yrityssuunnitelmat, konseptit, piirrokset, erittelyt, muistiinpanot, tekniset muistiinpanot ja kaaviot, tietokonetulosteet, tekninen memoranda ja viestinvaihto, julkaisematon promootiomateriaali, tuotekehityssopimukset ja vastaavat sopimukset. Salassapitovaatimukset, jotka astuvat täten voimaan, eivät estä kumpaakaan osapuolta paljastamasta luottamuksellista tietoa (i) kolmannen osapuolen edustajalle toisen osapuolen kirjallisella ennalta annetulla suostumuksella, tai; (ii) lakisääteisen tai lain vaatiman, tai vaadittaessa lainvoimaisen oikeuslaitoksen, hallinnollisen, säätelevän toimielimen tai toimivaltaisen säätelevän viranomaisen toimesta tehdyn pyynnön täyttämiseksi. Tilanteessa, jossa salassapidettävää tietoa jaetaan edellä mainituissa alaehdoissa tarkennetuille tahoille (ii) jakavan osapuolen (ellei rajoitettu lainvoimaisen oikeuslaitoksen, tai hallinnollisen, säätelevän toimielimen tai toimivaltaisen virkamiehen toimesta) tulee kaikin kohtuullisin keinoin pyrkiä ilmoittamaan toiselle osapuolelle kyseisestä velvollisuudesta tai vaatimuksesta etukäteen ennen jakamista, ja missä tahansa tilanteessa ilmoittamaan kyseisestä velvollisuudesta tai vaatimuksesta niin pian kuin mahdollista, ja kyseisen ilmoituksen tulee sisältää sekä yksityiskohdat ja kuvaukset vaaditusta jaettavasta salassapidettävästä tiedosta, sekä mahdollisuuksien rajoissa syy siihen, miksi kyseistä salassapidettävää tietoa vaaditaan.
Kaikki, mihin omistamme teolliset ja tekijänoikeudelliset oikeudet (IPR) tämän sopimuksen alkaessa pysyvät hallinnassamme ja omistuksessamme tämän sopimuksen keston ajan ja sopimuksen päättymisen jälkeen. Kaikki yhteistyön aikana syntyneisiin tai kehitettyihin immateriaalioikeuksiin liittyvät oikeudet, omistusoikeudet ja edut kuuluvat Yhtiön (Codemenders Oy) yksinomaiseen omistukseen, ellei molempien osapuolten välillä ole erikseen kirjallisesti sovittu muusta (esim. uusi ominaisuus, joka on tehty yksinomaan sinulle tai organisaatiollesi. Kaikissa tällaisissa tapauksissa uuden ominaisuuden kehittäminen voi sisältää erillisiä maksuja, joista on sovittava etukäteen molempien osapuolten välillä).
Ellei erikseen ole mainittu erillisessä Käyttöehtosopimuksessa, molemmat osapuolet (me ja sinä), valtuutamme toisemme käyttämään toistensa tavaramerkkejä materiaaleissaan yhteistyötarkoituksissa. Molemmilla osapuolilla on oikeus käyttää toisen osapuolen nimeä markkinointiaktiviteeteissaan.
Viitaten kaikkiin tuotteisiin, jotka ovat osa tämän sopimuksen mukaisten palvelujen tarjoamista, yritys takaa, että sillä on täysi, selkeä ja rasittamaton omistusoikeus kaikkiin tällaisiin tuotteisiin niiden toimituspäivänä sinulle, asiakkaalle, ja että Yrityksellä on täydet ja rajoittamattomat oikeudet myydä ja siirtää kaikki tällaiset tuotteet asiakkaalle.
Asiakaspalvelu ja tuki

Tavoittaaksesi asiakaspalvelumme tai ilmoittaaksesi tuotteessa ilmenevistä vioista ja puutteista, jotka sinä tai henkilökuntasi on havainnut, sinun tulee olla yhteydessä sähköpostitse kirjallisesti osoitteeseen: product.support [at] codemenders.com tai support.noutoateria [at] codemenders. Com. Kuvaile tilannetta ja liitä mukaan kuvakaappaukset tilanteesta, mikäli mahdollista. Sähköpostitukeamme valvotaan arkisin normaaleina työaikoina (GMT+2, Itä-Euroopan aikaa - Suomi - ma-pe: 08:30 - 16:00). Näiden aikojen ulkopuolella ja pyhäpäivinä saapuneet viestit käsitellään seuraavan arkipäivän kuluessa.
Kaikki sähköpostitse vastaanotetut tukipyynnöt käsitellään mahdollisimman nopeasti saapumisjärjestyksessä ja tukipyynnön vakavuuden mukaan. Tiimimme toimii tukipyynnön perusteella ja ehdottaa korjausaikataulua tilaussuunnitelmassasi määritellyn tukipyyntöjen ratkaisemisen aikarajan puitteissa.
Kun tiimimme käsittelee sinun (yrityspalveluidemme käyttäjänä) esille tuomaasi tukiongelmaa, tiimimme (sisäinen tai alihankkija) tai tuen toimittaja tarvitsee pääsyn tiliisi ja sisältöösi ongelman diagnosoimiseksi. Kaikissa tilanteissa, kun otat yhteyttä tukitiimiimme, implikoit luvan päästä tilillesi ja sisältöösi, mikäli se on tarpeen. Tilanteissa, joissa haluat saada tukea antamatta lupaa tilillesi ja sisällöllesi, sinun on ilmoitettava tämä viestissäsi tiimillemme, ja kunnioitamme päätöstäsi siinä määrin kuin se on ongelman korjaamiseksi mahdollista.
Palveluntarjoajana teemme aina parhaamme, jotta palvelu on saatavilla mahdollisimman hyvin. Tulee kuitenkin tilanteita, jolloin palvelu voi keskeytyä (sisältäen muttei rajoittuen) aikataulutettujen tai aikatauluttamattomien huoltotöiden, päivitysten vuoksi – hätätilanteessa tehtyjen korjausten, systeemin tai serverin kaatumisen vuoksi tai telekommunikaatio linkkien ja/tai välineiden pettämisen vuoksi. Tällaisessa tilanteessa kannustamme sinua pitämään sisällöstäsi oman varmuuskopion nojautumatta meihin varmuuskopiopalveluna. Emme ole vastuussa sinulle mistään sisällön menetyksestä, joka johtuu järjestelmä- tai palvelinvirheestä, jota ei voida korjata.
Jos suunnitteilla on huoltotoimenpiteitä tai infrastruktuurin päivityksiä, jotka aiheuttavat yli 5 (viiden) minuutin seisauksen palvelun toiminnassa, ilmoitamme niistä sinulle vähintään 2 viikkoa etukäteen. Tilanteissa, joissa tällaiset toiminnot vaikuttavat aukioloaikoihin, voimme sopia uudesta toimintojen aikataulusta.
Jos jokin palveluntarjoajistamme suunnittelee huoltotoimia tai infrastruktuurin päivityksiä, jotka aiheuttavat palvelukatkoksen tai palveluseisauksia asiakkaidemme (kuten sinä) aukioloaikoina, ilmoitamme sinulle tällaisista tapahtumista heti, kun saamme niistä tiedon. Kaikissa tällaisissa tilanteissa teemme parhaamme mukaan kykyjemme rajoissa järjestelyitä taataksemme palveluidemme jatkuvuuden.
Mikäli suunnittelemattomia ylläpito- tai palvelukatkoksia tapahtuu järjestelmässämme ja ohjelmistossamme ja ne ovat meidän hallittavissamme, ilmoitamme niistä heti, kun olemme saaneet niistä tiedon ja korjaamme ne ensisijaisessa tärkeysjärjestyksessä.
Mikäli ilmenee palvelukatkoksia, jotka eivät ole hallinnassamme, esimerkiksi palvelukatko tai huoltokatko tai huoltokatko meille tarjotuissa palveluissa, kuten (muttei rajoittuen) DigitalOcean, FireBase, Amazon Web Services, ilmoitamme sinulle siitä heti, kun tiedämme asiasta. Kaikissa tällaisissa tilanteissa teemme parhaamme mukaan kykyjemme rajoissa järjestelyitä taataksemme palveluidemme jatkuvuuden.
Kesto ja päättyminen

Tämä sopimus astuu välittömästi voimaan siitä hetkestä, kun tilisi on rekisteröity palveluumme ja on voimassa kunnes toisin ilmoitetaan. Tämä sopimus edellyttää yhden (1) kuukauden irtisanomisaikaa kummaltakin osapuolelta, ja irtisanomisilmoitus on tehtävä kirjallisesti.
Pidätämme oikeuden irtisanoa tämä sopimus välittömästi, jos (a) Sinä (ravintola tai yritys) rikot tämän sopimuksen mukaisia velvoitteitasi; (b) Sinä (ravintola tai yritys) asetetaan konkurssiin tai selvitystilaan tai muutoin todetaan maksukyvyttömäksi; (c) Sinulla (ravintola tai yritys) ei enää ole yrityksesi harjoittamiseen tarvittavia lupia; (d) Olet (ravintola tai yritys) siirtänyt yrityksesi kolmannelle osapuolelle.
Tämän sopimuksen irtisanominen ei vapauta kumpaakaan Osapuolta velvollisuudestaan maksaa tämän sopimuksen voimassaoloaikana syntyneet velat (vireillä olevat laskut tai maksut). Tämän lisäksi tämän sopimuksen voimassaoloaikana maksamiasi maksuja tai laskuja ei hyvitetä.
Tämän sopimuksen päätyttyä sinun tulee palauttaa kaikki meiltä tilaamasi laitteet mukaan lukien tilausten hallinnoinnin pääte (tai dashboard), lämpötulostimet, terminaalin ja tulostimien turvalaitteet, itsepalvelukioski jne. Jos jotakin tilatuista laitteista ei palauteta viiden (5) päivän kuluessa sopimuksen irtisanomisesta, pidätämme oikeuden veloittaa sinulta 250 euron viivästymismaksun per laite, per viikko. Nämä myöhästymismaksut eivät vapauta sinua velvollisuudestasi palauttaa tämän sopimuksen voimassaoloaikana tilaamasi laitteet.
Saatuamme irtisanomispyynnön, tilisi siirtyy irtisanomisjaksoon, mikä päättyy 30 päivän päästä tai laskutuseräsi viimeisenä päivänä – mistä on jo koostettu lasku. Sinulla ei ole mitään velvoitteita käyttää palveluitamme irtisanomisjakson aikana. Viimeiset saatavat tilitetään sinulle irtisanomisjakson päättymisen jälkeen ja tilisi poistetaan missä tahansa ajassa 15 päivän sisällä saatavien maksusta. Tilin poistaminen ei vapauta sinua velvollisuudesta suorittaa maksamattomia laskuja. Kun tilisi on poistettu, kaikki tiliisi liittyvä sisältö, mukaan lukien henkilöitävissä olevat tiedot asiakkaistasi, henkilökunnastasi tai yrityksestäsi poistetaan. Tätä toiminta ei voi peruuttaa.
Sovellettava laki ja sovitteleminen

Tässä asiakirjassa mainitut ehdot tulkitaan yhteydessä Suomen lakeihin, ja kaikki erimielisyydet ja kiistat, jotka liittyvät tai syntyvät liittyen näihin ehtoihin (ja sopimukseen) ratkaistaan välimiesmenettelyllä. Yksinomaisen sovittelijan nimittää Keskuskauppakamarin Välittäjälautakunta (Arbitration Committee of the Finland Chamber of Commerce) ja Keskuskauppakamarin sääntöjä sovelletaan välimiesmenettelyssä. Välimiesmenettelyn paikkana toimii Helsinki (Suomi) ja välimiesmenettelyn kielenä käytetään englantia, elleivät kaikki kiistan osapuolet erikseen kirjallisesti sovi muusta. Tehty päätös on täten molempia osapuolia sitova ja toimeenpanokelpoinen missä tahansa toimivaltaisessa laillisessa tuomioistuimessa.