Tämä asiakirja rajaa ja määrittelee Käyttöehdot ja toimii laillisesti sitovana Sopimuksena Yrityksen
(Me, palveluntarjoaja) ja Sinun (palvelumme Käyttäjän) välillä, Sinun joka käytät NoutoAteriaa aterian/aterioiden
tilaamiseen läheisestä ravintolasta, ruokakaupasta tai vastaavasta yrityksestä tai toimijalta. Kaikkiin tämän kaltaisiin
käyttäjiin viitataan Käyttäjinä tai Asiakkaina tässä yhteydessä.
Tekijänoikeudet: Kaikki tiedot ja sisältö, joka on saatavilla tai sisältyy NoutoAterian kautta (kuten
tekstit, grafiikat, logot) ovat Yrityksen omaisuutta (Meidän, Codemenders Oy) tai Yritysten (ravintolat), jotka
käyttävät NoutoAteriaa ja heitä suojaa tavanomainen tekijänoikeuslainsäädäntö.
Palvelun muutokset: Pidätämme oikeuden muuttaa, päivittää, kehittää keskeyttää palveluitamme tai niiden
osia missä tahansa vaihteessa ilman ennakkoilmoitusta. Voimme, korjata, muuttaa tai oikaista Sopimuksen osia oman
harkintamme mukaan julkaisemalla päivitetyt ehdot verkkosivuillamme. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt muuttuneet ja
voimassaolevat ehdot.
Sovelluksen käyttöoikeudet: Käyttäessäsi kehittämiämme mobiili- tai verkkosovelluksiamme, voit asettaa
niille käyttöoikeuksia laitteestasi. Nämä käyttöoikeudet sallivat meidän saada tietoomme sijaintisi, laitteesi
yksilöllisen ID:n ja lähettää sinulle ilmoituksia. Laitteesi tarjoaa sinulle lisätietoja kyseisten oikeuksien
myöntämisestä. Nämä käyttöoikeudet tekevät mahdolliseksi tarjota saumaton käyttökokemus, kun käytät palveluitamme ja
niitä voidaan ajoittain päivittää. Kaikissa tällaisissa tilanteissa Sinulla on oikeus päättää käyttöoikeuksien
hyväksymisestä tai hylkäämisestä - huomioithan, että niiden hylkääminen saattaa rajoittaa Sovelluksen toimivuutta, eikä
Sovellus välttämättä toimi tarkoitetulla tavalla. Kaikissa tällaisissa tilanteissa Sinä olet yksin vastuussa
seurauksista, jotka seuraavat siitä, että Sovelluksella ei ole myönnetty käyttöoikeuksia mobiili- tai
verkkosovelluksessa.
Yhteysvaatimukset: NoutoAterian käyttäminen vaatii toimivan Internet-yhteyden (Wi-fi tai mobiilidata)
laitteessasi ja kyseiseen yhteyteen kohdistuu kuluja, estoja, ehtoja ja rajoituksia Internet-palveluntarjoajasi
puolelta. On Sinun vastuusi solmia soveltuva mobiilidata-tai Internet-sopimus.
Sijainnin käyttöoikeus: NoutoAterian käyttäminen vaatii pääsyn tietoon nykyisestä sijainnistasi (GPS
tai Internet-pohjainen), jotta voimme näyttää sinulle listan lähellä olevista ravintoloista, jotka käyttävät Palveluamme
online-tilaustensa hallintaan. Ilman sijainnin käyttöoikeutta, tämä ominaisuus ei toimi. Tämä toiminto on riippuvainen
myös laitteesi asetuksesta "Aikavyöhyke", jolla haemme tietoa serveriltämme ja se ei välttämättä toimi odotetulla
tavalla, jos "Aikavyöhyke" poikkeaa tämänhetkisestä sijainnistasi.
Saatavat tiedot: Käyttäessäsi palveluamme, saat tietoa, joka liittyy Ravintolaan (tai paikkaan), mukaan
lukien mutta ei rajaten: aukioloajat, palvelut paikan päällä, online-ruokalista (tai tuotelista) - sisältäen mutta ei
rajaten tiedon hinnoista, heidän tarvitsemistaan esitiedoista jne. Kaikki vastaavanlainen tieto on tarjolla sellaisenaan
ja on tiedon oikeellisuus ja ajantasaisuus on Ravintolan vastuulla. Meillä ei Palvelun tarjoajana ole
vaikutusmahdollisuuksia kyseiseen tietoon tai sisältöön, eikä meitä voi vaatia siitä vastuuseen, jos tiedot eivät pidä
paikkaansa.
Tiedot, joita tarjoat muille: Kun päätät tilata tuotteen (aterian tai muuta) käyttäen palveluamme,
kaikki pyyntöösi liitetty henkilökohtainen ja ei-henkilökohtainen tieto kerätään ja lähetetään järjestelmäämme
Yksityisyyskäytäntöjemme mukaan (Privacy policy). Tietyissä erityistilanteissa ja tilauksen kohteena olevan Ravintolan
niin pyytäessä, palvelumme kerää vastaukset tilauskohtaisiin kysymyksiin. Tämän lisäksi sinun on mahdollisuus tarjota
Ravintolalle lisäohjeita tai tietoa liittyen allergioihisi (sinun tai sen henkilön, kenelle tilaat. Suostut siihen, että
tarjoamasi tiedot eivät ole harhaanjohtavia missään muodossa ja ovat parhaan tietosi mukaan oikeita. Vahvistat ja
ymmärrät, että väärän tiedon tarjoaminen vaikuttaa saamasi palvelun laatuun ja voi aiheuttaa laillisia toimia sinua
vastaan, jos niin vaadittu (tapauskohtaisesti).
Lista ainesosista ja allergeeneista: Kun teet tilauksen käyttämällä palveluamme, näytämme sinulle
tiedot kyseisen tuotteen ainesosista - tämä tieto perustuu tuotetta tarjoavan Ravintolan (tai Yrityksen) antamiin
tietoihin. Emme voi taata kyseisen listan ajantasaisuutta tai tarkkuutta ja suosittelemme tällaisissa tilanteissa sinua
olemaan suoraan yhteydessä Ravintolaan. Suosittelemme, että annat tiedot liittyen allergioihisi tehdessäsi tilausta,
palvelussa saamaasi lomakkeeseen ennen maksutapahtumaa.
Käyttämällä palveluamme
Hyväksyt, että olemme vain työkalu, joka auttaa sinua etsimään lähistöllä olevia ravintoloita käyttäen mobiililaitettasi
tai tietokonettasi ja tilaamaan aterian (tai ruokaa) valitsemastasi Ravintolasta tai Yrityksestä käyttäen palveluamme.
Hyväksyt, että maksat itse ostoksesi ja siitä syntyvät kulut, kun teet tilauksen Ravintolasta. Ellei erikseen sanotusti
ole sovittu, kaikki tilausten maksut tehdään tilauksen hetkellä käyttäen sopivaa maksumenetelmää, kuten credit- tai
debit-korttia tai muilla palvelumme kautta saatavilla olevilla maksumenetelmillä.
Hyväksyt, että annat Nimesi, Osoitteesi, Puhelinnumerosi, Sähköpostiosoitteesi ja Maksutiedot ja muut tiedot, mitkä
tarvitaan tilauksen maksamiseksi. Hyväksyt myös, että sinun tulee olla täysi-ikäisyyden saavuttanut (18,
kahdenksantoista), ja olla tilauksen tekemiseen käytetyn credit- tai debit-kortin laillinen haltija. Korttisi (tai
maksutapasi) laskutetaan kerralla tilauksen maksamisen yhteydessä.
Hyväksyt sen, että me (palveluntarjoajana) emme takaa missään muodossa saatko vai etkö saa asiakaspalvelua ravintolalta
tai ravintolasta (tai yrityksestä), johon teet tilauksen käyttäen palveluamme. Asiakaspalvelun tarjoaminen on yksinomaan
Ravintolan (tai Yrityksen) päätettävissä ja säädeltävissä, riippuen heidän henkilökunnastaan,
asiakaspalvelukäytännöistään, keittiönsä saatavuudesta (tai resurssien) ja muista tekijöistä, jotka voivat vaikuttaa
tähän päätökseen. Meillä palveluntarjoajana ei ole tässä asiassa päätäntävaltaa (emmekä sellaista halua osaksemme).
Meidän tehtävämme on tehdä prosessista yksinkertaisempi ja helpompi tarjoamalla työkaluja ja teknologioita, jotka
tekevät sen mahdolliseksi. Emme vaikuta emmekä aio vaikuttaa prosessin sisältöön ja toteutukseen millään tavalla.
Hyväksyt, että tilauksesi toteutuminen riippuu saatavuudesta ja vaatii Ravintolan (tai Yrityksen) vahvistuksen, että he
aikovat käsitellä tilauksesi. Tämän vahvistuksen tekeminen riippuu monista tekijöistä, sisältäen mutta ei rajoittuen:
“raaka-aineiden saatavuus”, “keittiön saatavilla oleminen”, “nykyisten Ravintolassa (tai Yrityksessä) käsittelyn alla
olevien tilausten määrä”. Nämä saatavuuskriteerit koskevat kaikkia tilauksen tuotteita. Oletusarvoisesti luomme
tilauksen perustuen yleiseen saatavuuteen ja tilanteessa, jossa tilaukseen on saatavilla tuotteita tai niiden määriä
vähemmän kuin alkuperäisessä tilauksessa on ilmoitettu, sinulla on mahdollisuus peruuttaa tilaus ja maksaa päivitetyn
tilauksen määristä ja päivitetyn tilauksen hinnalla. Kaikki päivitetyt tilaukset käsitellään kuten normaalitkin
tilaukset ja ne vaativat Ravintolan (tai Yrityksen) vahvistuksen ennen kuin ne otetaan käsittelyyn.
Hyväksyt sen, että kaikki ostamasi ateriat, ellei erikseen muualla mainittu, on tarkoitettu välittömästi nautittavaksi.
Me Palveluntarjoajana ja Ravintola (tai Yritys) myyjänä emme voi taata aterian laatua, jos se nautitaan myöhempänä
ajankohtana.
Hyväksyt sen, että saat ilmoituksia sähköpostitse ja / tai PUSH-ilmoituksina, mitkä auttavat sinua arvioimaan ja
tietämään, million tilauksesi on valmis noudettavaksi tai nautittavaksi paikan päällä. On yksinomaan sinun vastuullasi
käydä ravintolassa noutamassa tai nauttimassa tilaamasi ateria kohtuullisen ajan sisällä siitä, kun tilaus on merkitty
valmiiksi noudettavaksi tai nautittavaksi paikan päällä. Meitä Palveluntarjoajana ja Ravintolaa (tai Yritys) myyjänä ei
voi asettaa vastuuseen aterian laadusta, jos se nautitaan myöhempänä ajankohtana.
Hyväksyt, ettet väärinkäytä NoutoAteriaa ja et salli tai avusta muita väärinkäytöksissä, mikä sisältää mutta ei rajaudu
(1) asiaton kielenkäyttö tilaukseen liittyviin kysymyksiin vastatessa; (2) tilauksen tekeminen ilman aikomusta noutaa
sitä Ravintolasta (tai Yrityksestä ja hyväksikäyttää palveluita liittyen tilaukseen; (3) käyttää saatavilla olevia
teknologioita sellaisessa muodossa, joka aiheuttaa palvelun kaatumisen muille käyttäjille missään muodossa. Kaikki
edellä mainitut teot voivat johtaa siihen, että sinulta estetään palvelumme käyttö rajoitetuksi aikaa tai pysyvästi.
Hyväksyt sen, että et salli NoutoAterian käyttöä tai avusta sen käytössä sellaisissa tilanteissa, joissa (1) rikotaan
lakia, paikallista lainsäädäntöä tai kansainvälisiä lakeja ja säädöksiä TAI mikä edistää, kannustaa tai avustaa
laittomissa teoissa TAI muodostaa missään muodossa uhan; (2) on väärää, petollista, harhaanjohtavaa tai vilpillistä
toimintaa, sisältäen muttei rajoittuen (a) yritykseen esittää jotain muuta henkilöä tai tahoa, sisältäen muut käyttäjät,
henkilöt tai organisaatiot; (b) valehdella tai esittää harhaanjohtavasti identiteettisi tai suhteesi johonkin henkilöön
tai organisaatioon; (3) monitoroidaan tai kopioidaan materiaaleja verkkosivuilta luvattomaan tarkoitukseen tai
tarkoituksessa antaa pääsy verkkosivuille automatisoidulta laitteelta, prosessista, tai työkaluista, kuten robotille tai
spiderille (poikkeuksena, kun nämä ovat osa tavanomaista hakukoneprotokollaa); (4) puretaan tai takaisinmallinnetaan
NoutoAteria ja sen tarjoamat palvelut, ja käyttää niitä tarkoituksena kehittää tuote, palvelu tai ominaisuus, joka
kopioi tai kilpailee NoutoAterian kanssa missään muodossa.
Maksut, peruutukset ja hyvitykset
Ellei erikseen sovittu muualla, NoutoAterian kautta tehtyjen tilausten maksaminen tapahtuu tilauksen tehdessä käyttäen
credit- tai debit-korttia tai muuta soveltuvaa maksutapaa. Maksu peritään kokonaissummassaan tilauksen maksamisen
hetkellä.
Kun tilaus on tehty, se odottaa vahvistusta Ravintolalta (tai Yritykseltä) ottavatko he sen käsittelyyn vai eivät. Tällä
aikaa (ja ennen tilauksen vahvistamista), voit muuttaa mieltäsi ja peruuttaa tilauksen mistä tahansa syystä tai ilman
esitettyä syytä. Sinulle hyvitetään tilauksen summa 14 päivän kuluessa, poislukien mahdolliset palvelumaksut tai pankin
maksutapahtumaan liittyvät maksut, jotka voivat aiheutua peruutuksesta. Tilanteissa, missä hyvityksen myöntäminen ei ole
mahdollista, saat kuponkikoodin, mikä tulee käyttää palvelussamme 12 kuukauden kuluessa sen myöntämisestä.
Tilanteissa, joissa tilauksesi perutaan Ravintolan toimesta, mistä tahansa syystä, saat vahvistuksen perumisesta
sähköpostiosoitteeseen, jonka annoit tilausta maksaessasi, ja se sisältää perumisen syyn. Meillä palveluntarjoajana ei
ole määräysvaltaa, emmekä sellaista osaksemme halua, peruutuksiin liittyen. Kaikissa tällaisissa tilanteissa saat
hyvityksen maksamastasi summasta 14 vuorokauden sisällä peruutuksesta, pois lukien palvelumaksut tai pankin
maksutapahtumaan liittyvät maksut, jotka voivat aiheutua peruutuksesta. Tilanteissa, missä hyvityksen myöntäminen ei ole
mahdollista, saat kuponkikoodin, mikä tulee käyttää palvelussamme 12 kuukauden kuluessa sen myöntämisestä.
Kun Ravintola (tai Yritys) on vahvistanut tilauksen käsittelemisen, tämä sitoo molempia osapuolia – Sinua (tilauksen
tekijää) ja Ravintolaa (tai Yritystä) joka toimittaa tilauksen. Kaikissa tällaisissa tilanteissa tilauksen peruutuksen
aikaikkuna päättyy, eikä sitä voida peruuttaa kummankaan tahon toimesta.
Terms specific to payment gateway
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity
Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja
tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut
verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä
käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät
velvoitteet. Lue lisää Visma Paysta:
www.visma.fi/vismapay
.
Maksutavat
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai
osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki,
Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-,
Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Alisa Lasku ja Alisa Yrityslasku.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista.
MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen
maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla:
pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot
.
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu
yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja
kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi
jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit
maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa
www.jousto.com
.
OP Lasku - Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000
euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun
useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan
avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP
Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja
sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta:
www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku
.
Alisa Lasku on joustava ja turvallinen maksutapa. Maksutapa sopii kaikille yli 20-vuotiaille kuluttajille kaiken
tyyppisiin ostoksiin. Halutessasi voit jakaa laskun pienempiin osiin ja maksaa takaisin jopa 60 erässä. Lisätietoja
Alisa Laskuun liittyen löydät osoitteesta:
www.alisapankki.fi
.
Alisa Yrityslasku on joustava ja turvallinen maksutapa yrityksille. Maksutapa sopii kaikille suomalaisille yrityksille
yhtiömuodosta riippumatta. Ostajan osto-oikeus varmennetaan kokonaan digitaalisesti ja ostotapahtuma vie vain muutaman
minuutin. Yritys voi itse valita sopivan maksuajan kolmesta eri vaihtoehdosta: 14 päivää, 30 päivää tai 60 päivää.
Lisätietoja Alisa Yrityslaskuun liittyen löydät osoitteesta:
www.alisapankki.fi
.
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Payments Oy (business-id FI24865594)
E-mail: helpdesk@vismapay.com
Telephone: +358 9 315 42 037 (workdays 9-16)
Address: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta, Finland
Liabilities and limitations to liability
Olet velvoitettu korvaamaan kaikki suorat ja epäsuorat vahingot, joita koituu NoutoAterialle tässä asiakirjassa
esitettyjen ehtojen rikkomisesta.
Meitä ei voi asettaa vastuuseen minkäänlaisesta palvelun väärinkäytöstä. Tämän lisäksi meitä ei voi asettaa vastuuseen
emotionaalisesta, psyykkisestä, fyysisestä tai taloudellisesta vahingosta liittyen palvelumme tai tuotteemme käyttöön.
Meitä ei voi asettaa velvoitteisiin tai vastuuseen tilanteissa, jotka ilmenevät laitteistomme tai infrastruktuurimme
ulkopuolella, jotka saattavat aiheuttaa viivästymisen tai häiriön tarkoitettujen palveluiden tarjoamiseen alustamme
kautta. Tällaiset tilanteet pitävät sisällään, mutta eivät rajaudu: (1) kolmannen osapuolen palveluiden, kuten
maksuliittymän tai PUSH-ilmoituspalvelun tai sähköposti-ilmoitusten palvelun häiriö; (2) Ravintolan (tai Yrityksen)
hyväksyessä tilauksesi, vaikka tilausten kapasiteetti on ylittynyt (overbooked) tai heillä ei ole resursseja valmistella
tilaustasi; (3) Kun et pysty mistä tahansa syystä noutamaan tekemääsi tilausta tai nauttimaan sitä paikan päällä
kohtuullisen aikarajan sisällä.
Meitä ei voi asettaa velvoitteisiin tai vastuuseen tilanteissa tai skenaarioissa, jotka ovat seurausta toiminnastasi,
sisältäen muttei rajautuen: (1) Harhaanjohtavan tai riittämättömän tiedon antaminen allergioistasi tilaukseen liittyen;
(2) Väärän tai harhaanjohtavan tiedon antaminen, kuten Sähköpostiosoitteen, Puhelinnumeron. Tämän lisäksi, jos et ole
antanut mitään tietoa liittyen allergioihisi (tai tilauksen valmisteluun liittyviin tarkentaviin ohjeisiin), mihin
Sinulla on mahdollisuus ennen maksutapahtumaa alustallamme, Meitä eikä Ravintolaa (tai Yritystä) voi asettaa vastuuseen
tilanteista, jotka syntyvät tämän tiedon puuttumisen seurauksena.
Meitä ei voi asettaa velvoitteisiin tai vastuuseen tilanteissa tai skenaarioissa, jotka ovat seurausta toiminnastasi,
mikä sisältää muttei rajaudu: (1) Huono tai puuttuva verkkoyhteys; (2) Laitteesi virransäästötila, joka estää verkko-
tai Internet-yhteyden; (3) Alhainen laitteen virta, joka rajoittaa verkkoyhteyden tai Internetin käyttöä; (4) Alhainen
laitteen virta, joka aiheuttaa laitteen kytkeytymisen pois päältä tai sen sammumisen; (5) Laitteessa päällä oleva
lentotila, joka rajoittaa tai estää verkkoyhteyden tai Internet-yhteyden käytön.
NoutoAteria-palvelu tarjotaan “as is”, “as available” ja “with all faults” ehdoilla. Lain sallimissa täydellisissä
rajoissa, Me tai kukaan työntekijämme, esihenkilömme, virkailijamme, kumppanimme tai tuottajamme emme tarjoa mitään
takuita, viitaten tai vahvistaen tarjoamiimme palveluihin liittyen.
Sovellettava laki ja sovitteleminen
Tässä asiakirjassa mainitut ehdot tulkitaan yhteydessä Suomen lakeihin, ja kaikki erimielisyydet ja kiistat, jotka
liittyvät tai syntyvät liittyen näihin ehtoihin (ja sopimukseen) ratkaistaan välimiesmenettelyllä. Yksinomaisen
sovittelijan nimittää Keskuskauppakamarin Välittäjälautakunta (Arbitration Committee of the Finland Chamber of Commerce)
ja Keskuskauppakamarin sääntöjä sovelletaan välimiesmenettelyssä. Välimiesmenettelyn paikkana toimii Helsinki (Suomi) ja
välimiesmenettelyn kielenä käytetään englantia, elleivät kaikki kiistan osapuolet erikseen kirjallisesti sovi muusta.
Tehty päätös on täten molempia osapuolia sitova ja toimeenpanokelpoinen missä tahansa toimivaltaisessa
lainsäädännöllisessä tuomioistuimessa.
Tämä asiakirja rajaa ja määrittelee Käyttöehdot ja toimii laillisesti sitovana Sopimuksena Yrityksen
(Me, palveluntarjoaja) ja Sinun (ravintolan tai yrityksen, palvelunkäyttäjän) välillä, Sinun joka käytät NoutoAteriaa
online-ruoantilausportaalin hallinnoimiseen ja tilausten vastaanottamiseen online-ruokalistalta. Sinuun viitataan
sinuna, Asiakkaana, Ravintolana, Yrityksena tai Yrityksen omistajana, Käyttäjänä tässä yhteydessä. Henkilöihin, jotka
tekevät tilauksia yrityksestäsi käyttäen palveluitamme, viitataan Kuluttajina. NoutoAteriaan viitataan Palveluna tai
Alustana.
Kaikki tässä asiakirjassa mainitut ehdot pätevät kaikkiin suoraan meidän (Codemenders Oy:n, yrityksen)
hallinnoimiimme tileihin, kuitenkin niissä voi olla pieniä eroja (esimerkiksi maksujaksoissa, ilmaisjaksoissa, tuen
ratkaisuajassa) perustuen siihen, jos tiliäsi (tai tilisi tilausta) hallinnoin kumppani, jälleenmyyjä tai nimitetty
alihankkija. Näissä tilanteissa, joissa tiliäsi hallinnoi kumppani, jälleenmyyjä tai nimitetty alihankkija, sinun tulee
tutustua heidän sivuillaan tarjoamiin käyttöehtoihin. Tämä asiakirja toimii varalla tai ohjenuorana tilanteissa, joissa
tiliäsi tai tilisi tilausta hallinnoi kumppani, jälleenmyyjä tai nimitetty alihankkija, tarkat ehdot voivat vaihdella
riippuen sovellettavasta paikallisesta laista, markkinakäytännöistä ja kyseisen palveluntarjoajan käytännöistä.
Tässä asiakirjassa määritellyt ehdot ja laillinen sitovuus sinun (käyttäjän) ja meidän
(palveluntarjoajan) välillä astuvat voimaan välittömästi siitä hetkestä, kun olet rekisteröinyt tilisi palvelussamme, ja
ovat voimassa kunnes toisin ilmoitetaan. On kuitenkin tilannekohtaisesti mahdollista, että sinun ja meidän välisiä
Käyttöehtoja säätää tai korvaa erillinen Käyttöehtosopimus tai Palvelutasosopimus tai Perussopimus, joka määrittää
kumpaakin osapuolta koskevat Käyttöehdot. Ellei kyseisessä erillisessä asiakirjassa ole erikseen mainittu, Käyttöehdot
määrittyvät tässä asiakirjassa määriteltyjen ehtojen kautta.
Rekisteröimällä tilin Palvelussamme, valvuutat meidät tekemään tarpeelliseksi näkemiämme tiedusteluja
vahvistaaksemme antamasi yksityiskohdat liittyen sinuun ja Yritykseesi. Nämä saattavat sisältää pyyntöjä lisätiedoista
tai -dokumentaatiosta ja tietojesi vahvistamista viranomaisten ylläpitämästä rekisteristä tai kolmannen osapuolen
tietokannasta tai muista lähteistä. Tämä prosessi toteutetaan verifikaatiotarkoituksiin ja varmistaaksemme, että sinä
(henkilönä) edustat yritystä, jolle olet luonut tilin palveluumme ja että olet valtuutettu tekemään niin tekemään.
Palvelua Käytettäessä js tämän sopimuksen keston ajan
Hyväksyt, että ole yksinomaan vastuussa meille toimittamasi tilikohtaisen datan oikeellisuudesta, minkä toimitat meille
Ravintolan (tai yrityksen) tilisi luomista varten Palveluumme. Tämä tieto sisältää (mutta ei ole rajoitettu) ravintolan
nimen, yrityksen nimen, ALV-numeron, sähköpostiosoitteen, keittiön puhelinnumeron, ravintolasi täydellisen
katuosoitteen, aukioloajat, suomalaisen pankkitilin numeron IBAN-muodossa (maksujen hallinnoimiseen).
Hyväksyt, että olet yksinomaan vastuussa kaikista tarpeellisista järjestelyistä, jotta Ravintolasi (tai yrityksesi) ja
sen henkilökunta voi käyttää NoutoAteriaa. Tämä sisältää mutta ei ole rajattu Internet-yhteyden hankintaan ja laitteiden
hankintaan palvelumme käyttämistä varten; sen varmistaminen, että henkilökuntasi on tietoinen palvelusta ja on
koulutettu käyttämään sitä.
Hyväksyt, että palvelumme on vain työkalu, joka auttaa asiakkaitasi tekemään tilauksen ravintolaasi (tai yritykseesi)
online-ruokalistalta, jonka olet julkaissut palvelussamme. Tässä yhteydessä me hallinnoimme asiakkaiden maksut
puolestasi ja tarjoamme lisäpalveluita, jotka voivat olla osa tilaussopimusta, jonka olet tilannut.
Hyväksyt sen, että olet yksinomaan vastuussa kaiken sisällön paikkansapitävyydestä, minkä julkaiset palvelussamme. Tämä
sisältää (muttei rajoitu) tiedot, kuten tuotteen nimi (jota myyt), sen lyhytkuvauksen ja muut vaihtoehtoiset tiedot,
kuten tulisuustason, ruokakategorian (esim. vegaaninen, kasvisruoka) sekä tuotteen pääainesosat.
Hyväksyt, että sinulla on oikeus julkaista sisältö, jonka luot palveluumme ja kyseinen sisältö ei ole herjaavaa tai
muutoin laitonta, uhkaavaa, loukkaavaa tai säädytöntä materiaalia tai sisällä ohjelmistoviruksia tai minkäänlaista
“spam”-sisältöä.
Hyväksyt, että me (palveluntarjoajana) emme ole vastuussa, emmekä varmenna mitään sisältöä, joka julkaistaan
palvelussamme, eikä meillä ole mitään velvollisuutta esitarkastaa, monitoroida, muokata tai poistaa mitään sisältöä. Jos
sisältösi rikkoo ehtojamme, saatat joutua sisällöstä lailliseen vastuuseen. Pidätämme myös oikeuden tarkastaa ajoittain
palveluumme julkaistua sisältöä ja poistaa mikä tahansa sisältö, joka on herjaavaa, laitonta, uhkaavaa, loukkaavaa tai
säädytöntä.
Hyväksyt, ettet käytä NoutoAteriaa ja et salli tai avusta muita missään muodossa, joka (1) rikkoo sovellettavaa lakia
tai paikallista lainsäädäntöä tai kansainvälistä lainsäädäntöä tai säädöksiä TAI kannustaa, edistää tai avustaa
laittomiin toimiin TAI muodostaa minkäänlaisen uhan; (2) on virheellistä, petollista, harhaanjohtavaa tai vilpillistä,
sisältäen muttei rajoittuen (a) pyrkimyksiin esiintyä jonakuna toisena henkilönä tai tahona, koskien myös muita
käyttäjiä, henkilöitä tai organisaatioita; (b) valehdella tai esittää harhaanjohtavasti identiteettisi tai yhteytesi
johonkin muuhun henkilöön tai organisaatioon; (3) monitoroi tai kopioi materiaaleja verkkosivuilta luvattomaan
tarkoitukseen tai tarkoituksessa antaa pääsy verkkosivuille automatisoidulta laitteelta, prosessista, tai työkaluista,
kuten robotille tai spiderille (poikkeuksena, kun nämä ovat osa tavanomaista hakukoneprotokollaa); (4) purkaa tai
takaisinmallintaa NoutoAterian ja sen tarjoamat palvelut, ja käyttää niitä tarkoituksena kehittää tuote, palvelu tai
ominaisuus, joka kopioi tai kilpailee NoutoAterian kanssa missään muodossa.
Hyväksyt, että käsittelemme, puolestasi, kaikkien Kuluttajien Ravintolaasi (tai yritykseesi) tekemien tilausten maksut
ja laskuttaa Kuluttajilta tilauksen täysi hinta maksutilanteessa (checkout). Voidaksemme käsitellä tämän prosessin
puolestasi, veloitamme välityspalkkion, kaikista myynneistä, jotka tapahtuvat palvelumme kautta. Tämä välityspalkkio
veloitetaan prosenttiosuutena kokonaistilauksen hinnasta (ja jokaisen tilauksen kohdalla). Välityspalkkion määrä
määritellään tilaussopimuksessasi ja sitä voidaan muuttaa ja päivittää ajoittain. Mikäli välityspalkkion määrään tulee
muutoksia, olemme velvoitettuja ilmoittamaan sinulle tapahtuvista muutoksista kirjallisesti 60 päivää ennen muutoksen
voimaanastumista palvelussamme.
Hyväksyt, että olet yksinomaan vastuussa varmistaaksesi, että yrityksesi toimii paikallisten lakien ja säädösten mukaan
kaikkina aikoina ja että sinulla on hallussasi vaadittavat luvat, lisenssit ja rekisteröitymiset sisältäen luvat, jotka
vaaditaan, jotta yrityksesi voi myydä palveluitaan NoutoAterian kaltaisessa portaalissa.
Hyväksyt, että vahvistat tilauksen kuittauksen viiden (5) minuutin sisällä tilauksen saapumisesta Tilausten
hallinnoinnin päätteessä (tai järjestelmän aloitussivulla) painamalla Hyväksy-nappia. Tilanteissa, joissa sinulla ei ole
kapasiteettia toteuttaa tilausta, sinun tulee hylätä se välittömästi ja antaa syy tilauksen hylkäämiselle. Kun tilaus on
hylätty, se käynnistää automaattisesti hyvitysprosessin tilauksen tehneelle asiakkaalle.
Hyväksyt, että tilauksen tehneellä asiakkaalla on mahdollisuus peruuttaa tilaus milloin tahansa ja mistä tahansa syystä
ennen kuin tilaus on hyväksytty tai hylätty henkilökuntasi toimesta. Kun tilaus on hyväksytty sinun (tai henkilökuntasi)
toimesta, siitä tulee sinua ja kuluttajaa sitova, eikä sitä voi enää peruuttaa.
Hyväksyt, että seuraat alustamme määrittelemää workflow'ta, joka on esitelty sinulle ja henkilökunnallesi
myyntihenkilöstömme toimesta. Tämä tarkoittaa, että kun vastaanotat tilauksen:
-
Sinun tulee Hyväksyä tai Hylätä tilaus viiden (5) minuutin sisällä tilauksen saapumisesta.
-
Kun tilaus on hyväksytty, sinun pitää päivittää tilauksen status:
-
Hyväksytystä Valmistelussa olevaan, kun aloitat tilauksen toteuttamisen
-
Valmistelussa olevasta Valmiiksi kun tilaus on valmis noudettavaksi tai nautittavaksi
paikan päällä
-
Valmiiksi tai Toimitetuksi kun asiakas on saanut tilauksen.
Nämä status-päivitykset ovat välttämättömiä jokaisen tilauksen kohdalla, sillä ne tekevät mahdolliseksi asiakkaan
ymmärtää milloin heidän tulee vierailla ravintolassasi noutamista tai syömistä varten. Kun tilaus on merkitty
Toimitetuksi, siitä lähetetään asiakkaalle Palautepyyntö, mihin voi vastata “yksi”, “kaksi” tai “kolme”
tähteä saadusta palvelusta ja aterian laadusta. Tämä palaute vaikuttaa suoraan ravintolasi arvosteluun portaalissamme.
Hyväksyt, että valmistelet kuluttajan aterian hyvää tarkoittaen ja teet kaiken mahdollisen taataksesi aterian (tai
tilauksen) laadun. Tämä sisältää (muttei rajoitu) asianmukaiset toimenpiteet, kuten laadukkaiden raaka-aineiden käyttö,
tarkkojen hygieniastandardien toteuttaminen, sovellettavien turvallisuusohjeiden seuraaminen, ja asiakkaan antamien
ohjeiden tai allergiatietojen seuraaminen. Tämän lisäksi hyväksyt myös, että pidätämme oikeuden periä sinulta sakkomaksu
(penalty fee), mikäli valmisteltu ateria (tai tilaus) ei seuraa (1) määriteltyjä laatuvaatimuksia; (2) asiakkaan
tarjoamia ohjeita; (3) asiakkaan ilmoittamia allergiatietoja. Hyväksyt myös, että meitä ei voi asettaa vastuuseen
palveluntarjoajana seurauksista, jotka seuraavat kyseisistä laiminlyönneistä.
Hyväksyt, että palvelussamme julkaisemiesi tuotteiden hinta on ajantasalla ja ne sisältävät lakiperusteisen ALV:n. Tämän
lisäksi hyväksyt myös, että kaikki alustallamme myymäsi tuotteet seuraavat reilun hinnoittelun periaatteita. Tämä
tarkoittaa, että sinun on sallittua lisätä kohtuullinen hinnankorotus alustallamme myymiisi tuotteisiin. Kaikkien
hinnankorotusten tulee kuitenkin olla kohtuullisuuden rajoissa ja yleisesti ottaen niiden ei tulisi ylittää yritystäsi
koskevan välityspalkkion määrää.
Käyttämällä palveluamme hyväksyt, että asiakkaasi uudelleenohjataan alustamme käyttämään maksunvälitysjärjestelmään.
Tilisi kokeilujakson ajan oletusarvoinen maksunvälitysjärjestelmä on Stripen järjestämä - tämä voi muuttua tai olla
muuttumatta toiseksi maksunvälitysjärjestelmäksi, jolla on kanavayhteistyö NoutoAterian kanssa. Pidätämme oikeuden
vaihtaa oletusarvoista maksunvälitysjärjestelmäämme milloin tahansa ja 30 (kolmenkymmenen) päivän varoajan ilmoituksella
yrityksellesi. Mikäli maksunvälitysjärjestelmään tulee muutos, hyväksyt kaiken lain vaatiman tiedon antamisen
maksunvälitysjärjestelmän tarjoajalle.
Tilaus, laskutus, sovellettavat maksut ja saatavat
Ellei muutoin erikseen sovittu, kaikki tilaussopimuksemme: Starter, Starter Plus,
Standard, Premium, alkavat 30 päivän kokeilujaksolla, minkä aikana voit valita päättää
palvelun käytön ilman maksusitoumuksia liittyen kuukausittaiseen tilaussopimuksessa määriteltyyn kuukausittaiseen
käyttömaksuun; edellyttäen että käytät palvelua “as-is” ja ilman erityisiä kustomointipyyntöjä (joihin saattaa liittyä
asiaankuuluvia maksuja).
Voidaksemme hallinnoida maksutapahtumia puolestasi, veloitamme välityspalkkion kaikista myynneistä, jotka tapahtuvat
alustamme kautta, mukaan lukien kokeilujakson aikana ja sen jälkeen tapahtuvat myynnit.
Kokeilujakson päättyessä tilisi päivitetään automaattisesti tilaamaasi sopimukseen ja siitä eteenpäin olet velvoitettu
maksamaan laskut, jotka koostetaan ravintolasi (tai yrityksesi) NoutoAterian palvelun käytöstä 30 päivän kuluessa laskun
koostamisen päivämäärästä.
Kun lasku on koostettu, järjestelmämme lähettää automaattisen viestin rekisteröintitilanteessa antamaasi
sähköpostiosoitteeseen. Tämä sähköposti sisältää yhteenvedon laskusta, sisältäen tiedot kuten “laskun tarkastelu ja
lataaminen”, “laskun eräpäivä” ja “maksettava netto (net payable amount)” ja ”maksuohjeet”.
Kaikki laskut luodaan jokaisen kuun ensimmäisen viikon aikana ja ne sisältävät yksityiskohdat, kuten “laskun eräpäivä”,
“maksuohjeet”, “maksettava netto”. ”Maksettava netto” lasketaan seuraavalla kaavalla:
Net payable amount = Applicable fees total + 24% VAT
The Applicable fees total is defined as the sum total of all the charges or fees that you are obliged to pay to us. Such
charges or fees include (but may not be limited to):
-
Setup fees to cover the costs related to setting up your account on our platform, device(s) that you
order from us (like: thermal printer, order management terminal, equipment to secure the terminal, self service kiosk);
-
Monthly subscription fees that is based on the plan you are subscribed to;
-
Hardware rental to cover the costs related to the hardware you've ordered from us;
-
Commission on the sales that happen through our portal;
-
Other charges or fees to cover the costs for services that you have ordered through us.
Kaikki koostetut laskut erääntyvät maksettavaksi 30 päivän kuluessa niiden luomisesta. Maksumuistutuksia maksamattomasta
laskusta lähetetään sähköpostiosoitteeseesi 7 (seitsemän), 3 (kolme) ja 1 (yksi) päivää ennen ja kyseisen laskun
eräpäivänä. Maksumuistutuksia myöhästyneestä maksusta lähetetään 1 (yksi), 3 (kolme) ja 7 (seitsemän) päivää kyseisen
laskun eräpäivän jälkeen. Myöhästyneisiin tai myöhässä maksettuihin laskuihin lisätään 7 % vuosittainen viivästyskorko.
Pidätämme oikeuden peruuttaa tilisi tai pidättää laskun maksettava määrä tulevista saatavistasi.
Kaikki saatavat käsitellään jokaisen kuukauden ensimmäisen viikon aikana ja siirretään sille pankkitilille, jonka
numeron olet antanut meille (IBAN-muodossa). Nettosaatavien määrä lasketaan summaamalla kaikkien palvelumme kautta
tehtyjen Ravintolasi (tai yrityksesi) tilausten hinta, josta vähennetään kaikkia tilauksia koskevat välityspalkkiot.
Välityspalkkion prosentuaalinen osuus on määritelty tilaussopimuksesi ehdoissa. Kun saavat on käsitelty, maksun
näkymiseen tililläsi menee 3-5 pankkipäivää.
Liabilities and limitations to liability
Olet velvoitettu korvaamaan kaiken suoran ja epäsuoran vahingon, mitä aiheutuu NoutoAterialle tässä dokumentissa
eriteltyjen ehtojen rikkomisesta.
Meitä ei voi velvoittaa tai asettaa vastuuseen minkäänlaisesta palvelun väärinkäytöstä missään muodossa; tuotteen
minkäänlaisesta väärinkäytöstä nousevat seuraukset kenen tahansa toimesta huolimattomuudesta tai
tarkoituksenmukaisuudesta. Tämän lisäksi meitä ei voi asettaa vastuuseen emotionaalisesta, psyykkisestä, fyysisestä tai
taloudellisesta vahingosta liittyen palvelumme tai tuotteemme käyttöön.
Meitä ei voi asettaa velvoitteisiin tai vastuuseen tilanteissa tai skenaarioissa, jotka ovat seurausta toiminnastasi,
tai jotka ovat seurausta väärin / huonosti konfiguroidusta liiketilasi infrastruktuurista, mikä sisältää muttei rajaudu:
(1) Huono tai puuttuva verkkoyhteys; (2) Laitteesi virransäästötila, joka estää verkko- tai Internet-yhteyden; (3)
Alhainen laitteen virta, joka rajoittaa verkkoyhteyden tai Internetin käyttöä; (4) Alhainen laitteen virta, joka
aiheuttaa laitteen kytkeytymisen pois päältä tai sen sammumisen; (5) Laitteessa päällä oleva lentotila, joka rajoittaa
tai estää verkkoyhteyden tai Internet-yhteyden käytön.
Meitä ei voi velvoittaa tai asettaa vastuuseen tilanteista ja skenaarioista, jotka ovat seurausta toiminnastasi, mikä
sisältää (muttei rajoitu) 1) sovellettavien laatusäädösten seuraamattomuus; (2) asiakkaan maksaessa antamien ohjeiden ja
allergioihin liittyvien tietojen huomiotta jättäminen; (3) paikkansapitämättömän tai harhaanjohtavan tiedon tarjoaminen
liittyen tilauksen sisältöön, sisältäen ainesosalistan tai sovellettavat allergiatiedot.
Palveluntarjoajana, vastuisiimme kuuluu:
-
Parhaan suorituskykymme rajoissa tarjota 99,9 % palveluidemme saatavuus.
-
Taata sinulle materiaalisesti ja laadullisesti virheetön tuote.
-
Tarjota sinulle tuotteen ylläpito ja tuki, joka sisältyy tilaukseesi.
-
Tarjota sinulle säännölliset päivitykset, bugien korjaukset ja uudet ominaisuudet, jotka sisältyvät tuotteemme
etenemissuunnitelmaan.
-
Korjata tai paikata ilmoittamasi bugit ja viat kohtuullisen ajan kuluessa.
Palvelun käyttäjänä, vastuisiisi kuuluu:
-
Tarjota meille ja asiakkaillesi paikkansapitävät tiedot, jotka eivät ole harhaanjohtavia.
-
Suorittaa tilauksestasi koituvat maksut ja laskut säännöllisesti ja ajallaan.
-
Mahdollisuuksien rajoissa varmistaa, että palvelua käytetään tarkoituksenmukaisesti ja sinä, henkilökuntasi tai
asiakkaasi eivät väärinkäytä sitä missään muodossa.
-
Varmistaa, että palvelun kautta hallinnoitavaa asiakasdataa käsitellään ehdottomalla kunnioituksella asiakkaan
yksityisyyttä ja oikeuksia kohtaan.
-
Seurata tähän asiakirjaan määriteltyjä ja kirjattuja ehtoja hyvällä tahdolla ja ilman laittomia tarkoitusperiä
palveluntarjoajaa ja asiakasta kohtaa.
NoutoAteria-palvelu tarjotaan “as is”, “as available” ja “with all faults” ehdoilla. Lain sallimissa täydellisissä
rajoissa, Me tai kukaan työntekijämme, esihenkilömme, virkailijamme, kumppanimme tai tuottajamme emme tarjoa mitään
takuita, viitaten tai vahvistaen tarjoamiimme palveluihin liittyen.
Oikeuksien siirto
Me (palveluntarjoajana) olemme oikeutettuja siirtämään kaikki tai jotkin oikeuksistamme ja velvollisuuksistamme tämän
sopimuksen sisällä kumppanille, jälleenmyyjälle tai nimetylle alihankkijalle, edellyttäen että he ovat kykeneviä
täyttämään nuo oikeudet ja velvollisuudet asianmukaisesti.
Sinä (ravintola) et ole oikeutettu siirtämään oikeuksiasi ja velvollisuuksiasi tämän sopimuksen nojalla muulle taholle
ilman meidän kirjallista suostumustamme. Mikäli tällainen siirto tai valtuutus tapahtuu ilman kirjallista
suostumustamme, pidätämme oikeuden päättää tämä sopimus välittömästi voimaanastuen. Tilanteissa, joissa yrityksesi
siirtyy kolmannen osapuolen hallintaan, sinun tulee ilmoittaa meille tästä muutoksesta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen
kyseisen muutoksen astumista voimaan, jotta voimme valmistella uuden sopimuksen (ilman pakollista velvollisuutta tehdä
niin) meidän ja kolmannen osapuolen välillä.
Korvausvelvollisuus
You agree to defend, indemnify and hold harmless, the Company (Codemenders Oy) against any claims, liabilities, damages,
losses and expenses, that may be awarded or agreed to be paid to any third-party in respect of any claim or action that
is a result of your activities which include (but are not limited to): a) your breach or alleged breach of any terms; b)
your violation of any third-party rights, including (but not limited to) any intellectual property rights, publicity,
confidentiality, property or privacy rights; c) your violation of any laws, rules, regulations, codes, statutes,
ordinances or orders of any government, regulatory, administrative or legislative authorities; d) any misrepresentations
made by you.
Luottamuksellisuus, teollisoikeudet ja tekijänoikeudet (IPR) ja markkinointioikeudet
Molemmat osapuolet (sinä ja me) toimimme ehdottoman luottamuksellisesti, emmekä ilman ennakolta saatua kirjallista
suostumusta, jaa millekään kolmannelle taholle mitään dokumentaatiota tai informaatiota, joka on määritelty tai
tulkittavissa luottamukselliseksi / salassapidettäväksi, oli se luonteeltaan kaupallista tai teknistä, sisältäen muttei
rajoittuen tuleviin tai aiottuihin tuotteisiin, materiaaleihin, projekteihin ja palveluihin, sisältäen muttei rajoittuen
markkinointi- ja yrityssuunnitelmat, konseptit, piirrokset, erittelyt, muistiinpanot, tekniset muistiinpanot ja kaaviot,
tietokonetulosteet, tekninen memoranda ja viestinvaihto, julkaisematon promootiomateriaali, tuotekehityssopimukset ja
vastaavat sopimukset. Salassapitovaatimukset, jotka astuvat täten voimaan, eivät estä kumpaakaan osapuolta paljastamasta
luottamuksellista tietoa (i) kolmannen osapuolen edustajalle toisen osapuolen kirjallisella ennalta annetulla
suostumuksella, tai; (ii) lakisääteisen tai lain vaatiman, tai vaadittaessa lainvoimaisen oikeuslaitoksen,
hallinnollisen, säätelevän toimielimen tai toimivaltaisen säätelevän viranomaisen toimesta tehdyn pyynnön täyttämiseksi.
Tilanteessa, jossa salassapidettävää tietoa jaetaan edellä mainituissa alaehdoissa tarkennetuille tahoille (ii) jakavan
osapuolen (ellei rajoitettu lainvoimaisen oikeuslaitoksen, tai hallinnollisen, säätelevän toimielimen tai toimivaltaisen
virkamiehen toimesta) tulee kaikin kohtuullisin keinoin pyrkiä ilmoittamaan toiselle osapuolelle kyseisestä
velvollisuudesta tai vaatimuksesta etukäteen ennen jakamista, ja missä tahansa tilanteessa ilmoittamaan kyseisestä
velvollisuudesta tai vaatimuksesta niin pian kuin mahdollista, ja kyseisen ilmoituksen tulee sisältää sekä
yksityiskohdat ja kuvaukset vaaditusta jaettavasta salassapidettävästä tiedosta, sekä mahdollisuuksien rajoissa syy
siihen, miksi kyseistä salassapidettävää tietoa vaaditaan.
Kaikki, mihin omistamme teolliset ja tekijänoikeudelliset oikeudet (IPR) tämän sopimuksen alkaessa pysyvät
hallinnassamme ja omistuksessamme tämän sopimuksen keston ajan ja sopimuksen päättymisen jälkeen. Kaikki yhteistyön
aikana syntyneisiin tai kehitettyihin immateriaalioikeuksiin liittyvät oikeudet, omistusoikeudet ja edut kuuluvat Yhtiön
(Codemenders Oy) yksinomaiseen omistukseen, ellei molempien osapuolten välillä ole erikseen kirjallisesti sovittu muusta
(esim. uusi ominaisuus, joka on tehty yksinomaan sinulle tai organisaatiollesi. Kaikissa tällaisissa tapauksissa uuden
ominaisuuden kehittäminen voi sisältää erillisiä maksuja, joista on sovittava etukäteen molempien osapuolten välillä).
Ellei erikseen ole mainittu erillisessä Käyttöehtosopimuksessa, molemmat osapuolet (me ja sinä), valtuutamme toisemme
käyttämään toistensa tavaramerkkejä materiaaleissaan yhteistyötarkoituksissa. Molemmilla osapuolilla on oikeus käyttää
toisen osapuolen nimeä markkinointiaktiviteeteissaan.
Viitaten kaikkiin tuotteisiin, jotka ovat osa tämän sopimuksen mukaisten palvelujen tarjoamista, yritys takaa, että
sillä on täysi, selkeä ja rasittamaton omistusoikeus kaikkiin tällaisiin tuotteisiin niiden toimituspäivänä sinulle,
asiakkaalle, ja että Yrityksellä on täydet ja rajoittamattomat oikeudet myydä ja siirtää kaikki tällaiset tuotteet
asiakkaalle.
Asiakaspalvelu ja tuki
Tavoittaaksesi asiakaspalvelumme tai ilmoittaaksesi tuotteessa ilmenevistä vioista ja puutteista, jotka sinä tai
henkilökuntasi on havainnut, sinun tulee olla yhteydessä sähköpostitse kirjallisesti osoitteeseen: product.support [at]
codemenders.com tai support.noutoateria [at] codemenders. Com. Kuvaile tilannetta ja liitä mukaan kuvakaappaukset
tilanteesta, mikäli mahdollista. Sähköpostitukeamme valvotaan arkisin normaaleina työaikoina (GMT+2, Itä-Euroopan aikaa
- Suomi - ma-pe: 08:30 - 16:00). Näiden aikojen ulkopuolella ja pyhäpäivinä saapuneet viestit käsitellään seuraavan
arkipäivän kuluessa.
Kaikki sähköpostitse vastaanotetut tukipyynnöt käsitellään mahdollisimman nopeasti saapumisjärjestyksessä ja tukipyynnön
vakavuuden mukaan. Tiimimme toimii tukipyynnön perusteella ja ehdottaa korjausaikataulua tilaussuunnitelmassasi
määritellyn tukipyyntöjen ratkaisemisen aikarajan puitteissa.
Kun tiimimme käsittelee sinun (yrityspalveluidemme käyttäjänä) esille tuomaasi tukiongelmaa, tiimimme (sisäinen tai
alihankkija) tai tuen toimittaja tarvitsee pääsyn tiliisi ja sisältöösi ongelman diagnosoimiseksi. Kaikissa tilanteissa,
kun otat yhteyttä tukitiimiimme, implikoit luvan päästä tilillesi ja sisältöösi, mikäli se on tarpeen. Tilanteissa,
joissa haluat saada tukea antamatta lupaa tilillesi ja sisällöllesi, sinun on ilmoitettava tämä viestissäsi tiimillemme,
ja kunnioitamme päätöstäsi siinä määrin kuin se on ongelman korjaamiseksi mahdollista.
Palveluntarjoajana teemme aina parhaamme, jotta palvelu on saatavilla mahdollisimman hyvin. Tulee kuitenkin tilanteita,
jolloin palvelu voi keskeytyä (sisältäen muttei rajoittuen) aikataulutettujen tai aikatauluttamattomien huoltotöiden,
päivitysten vuoksi – hätätilanteessa tehtyjen korjausten, systeemin tai serverin kaatumisen vuoksi tai telekommunikaatio
linkkien ja/tai välineiden pettämisen vuoksi. Tällaisessa tilanteessa kannustamme sinua pitämään sisällöstäsi oman
varmuuskopion nojautumatta meihin varmuuskopiopalveluna. Emme ole vastuussa sinulle mistään sisällön menetyksestä, joka
johtuu järjestelmä- tai palvelinvirheestä, jota ei voida korjata.
Jos suunnitteilla on huoltotoimenpiteitä tai infrastruktuurin päivityksiä, jotka aiheuttavat yli 5 (viiden) minuutin
seisauksen palvelun toiminnassa, ilmoitamme niistä sinulle vähintään 2 viikkoa etukäteen. Tilanteissa, joissa tällaiset
toiminnot vaikuttavat aukioloaikoihin, voimme sopia uudesta toimintojen aikataulusta.
Jos jokin palveluntarjoajistamme suunnittelee huoltotoimia tai infrastruktuurin päivityksiä, jotka aiheuttavat
palvelukatkoksen tai palveluseisauksia asiakkaidemme (kuten sinä) aukioloaikoina, ilmoitamme sinulle tällaisista
tapahtumista heti, kun saamme niistä tiedon. Kaikissa tällaisissa tilanteissa teemme parhaamme mukaan kykyjemme rajoissa
järjestelyitä taataksemme palveluidemme jatkuvuuden.
Mikäli suunnittelemattomia ylläpito- tai palvelukatkoksia tapahtuu järjestelmässämme ja ohjelmistossamme ja ne ovat
meidän hallittavissamme, ilmoitamme niistä heti, kun olemme saaneet niistä tiedon ja korjaamme ne ensisijaisessa
tärkeysjärjestyksessä.
Mikäli ilmenee palvelukatkoksia, jotka eivät ole hallinnassamme, esimerkiksi palvelukatko tai huoltokatko tai
huoltokatko meille tarjotuissa palveluissa, kuten (muttei rajoittuen) DigitalOcean, FireBase, Amazon Web Services,
ilmoitamme sinulle siitä heti, kun tiedämme asiasta. Kaikissa tällaisissa tilanteissa teemme parhaamme mukaan kykyjemme
rajoissa järjestelyitä taataksemme palveluidemme jatkuvuuden.
Kesto ja päättyminen
Tämä sopimus astuu välittömästi voimaan siitä hetkestä, kun tilisi on rekisteröity palveluumme ja on voimassa kunnes
toisin ilmoitetaan. Tämä sopimus edellyttää yhden (1) kuukauden irtisanomisaikaa kummaltakin osapuolelta, ja
irtisanomisilmoitus on tehtävä kirjallisesti.
Pidätämme oikeuden irtisanoa tämä sopimus välittömästi, jos (a) Sinä (ravintola tai yritys) rikot tämän sopimuksen
mukaisia velvoitteitasi; (b) Sinä (ravintola tai yritys) asetetaan konkurssiin tai selvitystilaan tai muutoin todetaan
maksukyvyttömäksi; (c) Sinulla (ravintola tai yritys) ei enää ole yrityksesi harjoittamiseen tarvittavia lupia; (d) Olet
(ravintola tai yritys) siirtänyt yrityksesi kolmannelle osapuolelle.
Tämän sopimuksen irtisanominen ei vapauta kumpaakaan Osapuolta velvollisuudestaan maksaa tämän sopimuksen
voimassaoloaikana syntyneet velat (vireillä olevat laskut tai maksut). Tämän lisäksi tämän sopimuksen voimassaoloaikana
maksamiasi maksuja tai laskuja ei hyvitetä.
Tämän sopimuksen päätyttyä sinun tulee palauttaa kaikki meiltä tilaamasi laitteet mukaan lukien tilausten hallinnoinnin
pääte (tai dashboard), lämpötulostimet, terminaalin ja tulostimien turvalaitteet, itsepalvelukioski jne. Jos jotakin
tilatuista laitteista ei palauteta viiden (5) päivän kuluessa sopimuksen irtisanomisesta, pidätämme oikeuden veloittaa
sinulta 250 euron viivästymismaksun per laite, per viikko. Nämä myöhästymismaksut eivät vapauta sinua velvollisuudestasi
palauttaa tämän sopimuksen voimassaoloaikana tilaamasi laitteet.
Saatuamme irtisanomispyynnön, tilisi siirtyy irtisanomisjaksoon, mikä päättyy 30 päivän päästä tai laskutuseräsi
viimeisenä päivänä – mistä on jo koostettu lasku. Sinulla ei ole mitään velvoitteita käyttää palveluitamme
irtisanomisjakson aikana. Viimeiset saatavat tilitetään sinulle irtisanomisjakson päättymisen jälkeen ja tilisi
poistetaan missä tahansa ajassa 15 päivän sisällä saatavien maksusta. Tilin poistaminen ei vapauta sinua
velvollisuudesta suorittaa maksamattomia laskuja. Kun tilisi on poistettu, kaikki tiliisi liittyvä sisältö, mukaan
lukien henkilöitävissä olevat tiedot asiakkaistasi, henkilökunnastasi tai yrityksestäsi poistetaan. Tätä toiminta ei voi
peruuttaa.
Sovellettava laki ja sovitteleminen
Tässä asiakirjassa mainitut ehdot tulkitaan yhteydessä Suomen lakeihin, ja kaikki erimielisyydet ja kiistat, jotka
liittyvät tai syntyvät liittyen näihin ehtoihin (ja sopimukseen) ratkaistaan välimiesmenettelyllä. Yksinomaisen
sovittelijan nimittää Keskuskauppakamarin Välittäjälautakunta (Arbitration Committee of the Finland Chamber of Commerce)
ja Keskuskauppakamarin sääntöjä sovelletaan välimiesmenettelyssä. Välimiesmenettelyn paikkana toimii Helsinki (Suomi) ja
välimiesmenettelyn kielenä käytetään englantia, elleivät kaikki kiistan osapuolet erikseen kirjallisesti sovi muusta.
Tehty päätös on täten molempia osapuolia sitova ja toimeenpanokelpoinen missä tahansa toimivaltaisessa laillisessa
tuomioistuimessa.